برگزاری جشن مجازی رمضان از سوی دانشجویان مسلمان دانشگاه هاروارد

دانشجویان مسلمان هاروارد ماه مبارک رمضان را به طور مجازی با جلسات دعا و نیایش از طریق اپلیکیشن زوم و همچنین ارائه بسته های غذایی حلال به نیازمندان جشن می گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thecrimson»،دانشجویان مسلمان هاروارد ماه مبارک رمضان را به طور مجازی با جلسات دعا و نیایش از طریق اپلیکیشن زوم ، بسته های مراقبتی و گزینه های منوی حلال جدید جشن می گیرند.

 

پیشنهاد برای استفاده از غذاهای حلال سرویس های غذایی دانشگاه هاروارد و همچنین برگزای مراسم مجازی ماه رمضان در نتیجه چند ماه بحث میان دانشجویان در آستانه رمضان 2021 ارائه شد.

 

«خلیل عبدالرشید»،روحانی دانشگاه هاروارد در این باره گفت: این گردهمایی ها از همه دانشجویان و نه فقط دانشجویان مسلمان استقبال می کند.

 

 عبدالرشید گفت: دانشجویان مسلمان میهمانان خود را از خانه های خود می آورند  و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز در این مراسم حضور پیدا می کنند.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که هر شب غذاهایی که تهیه شده است به افراد نیازمند و فقیر در پناهگاه های شهر داده می شود.

 

«ریم کی علی» 23 ساله در این باره می گوید: رئیس مشترک جامعه اسلامی هاروارد  گفت که رمضان امسال هم به خاطر شیوع ویروس کرونا بدون گردهمایی های حضوری برگزار می شود و این بسیار سخت است اما همین گردهمایی های مجازی می تواند کمی از محدودیت ها را جبران کند.

 

بلال ووری 21 ساله ، عضو انجمن اسلامی هاروارد نیز  در این باره گفت: نداشتن تعامل رو در رو در ماه رمضان برای مسلمانان یک چالش است اما ما تلاش کرده ایم این چالش ها را با جشن های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان برطرف کنیم.

کد خبر 1051579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha