اختصاص ۸۵۰ میلیون ریال یارانه نهال به باغداران جهرمی

جوکار از اختصاص ۸۵۰ میلیون ریال یارانه نهال به باغداران و بهره برداران کشاورزی شهرستان جهرم خبر داد.

«علی جوکار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اختصاص یارانه نهال به باغداران جهرمی خبر داد و گفت: برای این منظور ۸۵۰ میلیون ریال یارانه اختصاص یافته که به باغداران این شهرستان تعلق می گیرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: برای دریافت  این یارانه، در سال جاری، ۴۵ پرونده تشکیل شده و کل اعتبار تخصیصی شهرستان جهرم نیز جذب شده است.


وی عنوان کرد: یارانه مذکور به طرح های کاشت پاجوش خرما با رقم های زاهدی، پیارم، شاهانی، کبکاب، مجول و مضافتی اختصاص پیدا کرده است.

 

جوکار ادامه داد: همچنین 150 میلیون ریال از این مبلغ به یارانه نهال به کاشت مرکبات با رقم لیمو لیسبون پایه، ولکامریانا و نارنج در طرح پایلوت زوال مرکبات اختصاص یافته است.


وی با اشاره به معرفی جهرم به عنوان قطب تولید نهال استان فارس، خاطرنشان کرد: این مهم با تولید سالانه بیش از یک و نیم میلیون اصله نهال شناسه دار به این شهرستان تعلق گرفته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم ادامه داد: در نهالستان های جهرم گونه‌های درختان میوه دانه‌دار، هسته دار، نیمه گرمسیری، دانه ریز تولید می‌شود.


جوکار در پایان عنوان کرد: تولید نهال شناسه‌دار و سالم به عنوان مهم‌ترین مسئله زیر بنایی باغبانی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کد خبر 1051600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha