انفاق را سبک زندگی خود قرار دهیم/ منش کریمانه امام حسن (ع) درس آموز است

حجت الاسلام والمسلمین پیکری با بیان اینکه منش کریمانه امام حسن مجتبی (ع) درس آموز است، گفت: انفاق را سبک زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد پیکری» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: طبق روایات و احادیث امام حسن مجتبی (ع) را از این جهت به عنوان کریم اهل بیت معرفی می کنند که همواره نسبت به اقشار ضعیف و کم بضاعت جامعه دلسوز بودند و با آنها همنشین می شدند و درددل آنها را با جان و دل گوش می کردند.

 

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هیچ فقیر و مسکینی از آستان خانه امام حسن مجتبی (ع) ناامید برنگشته است و حتی در مواردی آن حضرت به سراغ مستمندان می رفتند و آنها را برای صرف غذا به خانه دعوت می کردند.

 

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) گفت: بخشش های بی سابقه و انفاق از مهمترین ویژگی های اخلاقی آن حضرت بود به طوری که در طول عمر پربرکت خویش دو بار تمام اموال و دارایی شان را در راه خدا انفاق کردند و سه بار نیز نیمی از ثروت خود را در راه خدا به نیازمندان بخشیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیکری با بیان اینکه انفاق و کمک به نیازمندان مهمترین ویژگی در سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) است، گفت: نقل است که از حضرت سوال شد چرا هرگز فقیر و نیازمندی را ناامید برنمی گردانی که ایشان فرمودند من هم سائل درگاه خداوند هستم و می خواهم خدا مرا محروم نسازد و شرم دارم که با چنین امیدی سائلان را ناامید کنم. خداوندی که عنایت اش را به من ارزانی می دارد، می خواهد که من هم به مردم کمک کنم.

 

استاد دانشگاه با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا و آثار و پیامدهای آن بر زندگی و معیشت بخش زیادی از مردم جامعه گفت: در چنین شرایطی باید سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) در انجام کارهای نیک و احسان و کمک به نیازمندان و خانواده های کم بضاعت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و با کمک به همنوعان خود شرایط زندگی بهتری برای خود و هموطنان رقم بزنیم.

 

کد خبر 1051611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha