ثبت نام ۲۰۰۰ نفر در کارآزمایی بالینی واکسن پاستور/ ۸۰ درصد پرسنل بهداشتی درمانی واکسن کووید دریافت کرده اند

دکتر فرشیدی گفت: تا کنون حدود ۲ هزار نفر در استان هرمزگان در کارآزمایی بالینی واکسن پاستور ایرانی ثبت نام کرده اند که از شنبه واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « حسین فرشیدی » در نشست خبری مجازی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰درصد تخت های icu در استان اشغال هستند، اظهار کرد: در بندرلنگه تخت های اختصاص داده شده به کووید، پر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در شرق استان افزایش بیماران شیب ملایم تری دارد، افزود: تقویت شهرستان میناب جهت پوشش بیماران بدحال شرق استان و شهرستان بندرلنگه جهت پوشش بیماران غرب استان صورت گرفته است.

 

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان در ادامه عنوان کرد: از فروردین ماه تا کنون ۸۰ درصد پرسنل بهداشتی درمانی واکسن کووید دریافت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۲ هزار نفر در کارآزمایی بالینی واکسن پاستور ایرانی ثبت نام کرده اند که از شنبه واکسیناسیون آغاز خواهد شد، اضافه کرد: از روز گذشته نیز جهت افراد بالای ۸۰ سال و تعداد عمده بیماران خاص واکسن دریافت کرده اند.

 

فرشیدی همچنین تصریح کرد: درباره ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در هرمزگان نمی شود اظهار نظر کرد، چون منتظر پاسخ انستیتو پاستور هستیم.

 

وی گفت: گزارشاتی در مورد تخلف در تزریق واکسن داشتیم اما پس از بررسی دقیق مشخص شد که هیچ کدام خلاف سند ملی واکسن نبوده است.

 

این مقام مسئول افزود: در موردی گزارش شده بود که غسال یک شهری واکسن دریافت کرده و پس از بررسی مشخص شد منطبق بر سند ملی واکسیناسیون عمل شده است یا در مورد دانشجوهای علوم پزشکی هم همین طور بود.

 

وی بیان کرد: در بندرعباس بیمارستان های خلیج فارس، سه بیمارستان نظامی و سایر بیمارستان های خصوصی بیماران سرریز شهیدمحمدی را پذیرش می کنند و بیمارستان شهید محمدی همه بیماران بدحال را پذیرش می کنند.

 

فرشیدی افزود: 58 تخت در چند روز اخیر به بخش  ICU  بیمارستان شهید محمدی اضافه شده است.

 

وی اضافه کرد: 9 بخش در بیمارستان شهید محمدی فعال است و امکان پذیرش و افزایش تخت ها به تعداد ۱۰۰ تخت وجود دارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان تاکید کرد: بیماران دارای علائم بیماری کووید، از خود درمانی خودداری کنند و سریعا به مراکز درمانی جهت دریافت داروهای مناسب مراجعه نمایند.

 

 

کد خبر 1051647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha