کانون‌ها در تقویت کارکردهای مساجد نقش مهمی بر عهده دارند

حجت‌الاسلام نکونام گفت: کانون‌های فرهنگی هنری به واسطه حضور در مساجد نقش مهمی در تقویت کارکردهای مسجد و رسیدن به اهداف فرهنگی و دینی بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) در آیین تجلیل از کانون‌های برتر فرهنگی هنری مساجد و برگزیدگان طرح ملی ایران قوی این استان که در محل دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: مساجد کانون انسان ‌سازی است و باید انسان در این خانه‌های خدا به اوج، تعالی و ترقی برسد و جای دیگری نداریم که بتواند به جای مسجد ایفای نقش کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: از همین رو وجود کانون های فرهنگی هنری در مساجد یک ظرفیت است و می‌تواند در مسیر رشد و تعالی انسان ‌ها اقدام کند.

 

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به عملکرد قابل توجه کانون‌ های مساجد استان در سطح کشور، تصریح کرد: آرزو داریم با رفع شیوع ویروس کرونا تمام کانون های فرهنگی هنری را دورهم جمع کنیم و مسابقه زیبا را شاهد باشیم و کانون ها در عملکرد موفق از همدیگر سبقت بگیرند بطوریکه انتخاب برترین‌ها سخت باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: این مهم با وجود جوانان خلاق و فعالی که داریم امکان پذیر است.

 

وی همچنین نسبت به رفع کمبودها و نیازمندی‌های کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد نیز تاکید کرد و گفت: می‌طلبد مسئولان با هم افزایی این کمبودها را برطرف کنند.

 

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر امام محوری بودن در فعالیت کانون ‌های مساجد، اظهار داشت: می‌طلبد همه ظرفیت ها حول محور امام جماعت مسجد گردآوری شود و هم افزایی و وحدت لازم بین نهادهای فعال در مساجد شکل گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتخابات پیش رو، بر ضرورت انتخاب آگاهانه تاکید کرد و گفت: باید هوشیار باشیم و حواسمان جمع باشد چراکه برخی دارند شیطنت می‌کنند و دنیای طاغوت در این مقطع آماده است تا شکاف ایجاد کند و وحدت ملی را بشکند و مسئولان نظام و مردم را رو دروی هم قرار دهند و فضای ناامید و مایوس کننده ایجاد کند.

 

حجت‌الاسلام نکونام افزود: باید تلاش کرد تا زمینه انتخاب دولت جوانگرا، انقلابی را فراهم کنیم تا از انحراف ها و فتنه ها روسفید باشیم و اسیر آن نشویم.

 

کد خبر 1051700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha