تنها سازمان شیلات اجازه صدور مجوز صیدماهی را دارد

استاندار خوزستان گفت: غیر از دستگاه های تخصصی هیچ نهادی اجازه صدور مجوز برای هر اقدامی در استان را ندارد، بعضا شنیده می شود افرادی با داشتن مجوزی غیر از مجوزهای شیلات به صید ماهی در محیط ها و زمان های ممنوعه می روند که این اقدامی غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار، خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (چهارشنبه ۷ اردیبهشت) در سیزدهمین جلسه شیلات استان خوزستان اظهار کرد: به منظور افزایش فروش تولیدگنندگان ماهی در استان خوزستان پیشنهاد می شود کمیته ای تشکیل شود و با حضور معاون اقتصادی استانداری جلسات با شرکت های بزرگ خوزستان برگزار کنند و خرید ماهی آنها تامین شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه شرکت های بزرگ خرید ماهی خود از شیلات استان انجام دهند افزود: پیشنهاد می شود به منظور توسعه فروش در بحث شیلات با استان های همجوار نیز جلساتی برگزار شده و بر این موضوع رایزنی شود.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما حمایت از تولید به ویژه در این بخش است عنوان کرد: پیشنهاد می شود گونه های جدید و پررونق ماهی را پرورش دهیم، زیرا این نوع گونه ها علاوه بر فروش داخلی بازار مطلوب خارجی را نیز فراهم خواهند کرد.

 

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: به منظور تامین نهاده های ماهی پروری پیشنهاد می شود که سازمان شیلات کشور بخشی را عهده دار شده و بخش دیگر را با ارسال نامه ای به وزارت کشور اهمیت تامین نهاده های ماهی پروری برای ماهی های گرمابی در استان خوزستان تبین شود.

 

وی با بیان اینکه باید از کشاورزی حمایت شود تصریح کرد: ضرورت دارد که گستره تفاهم نامه هر بانک با بانک کشاورزی توسعه یابد، همچنین به منظور اعطای تسهیلات از کمک های اعتباری استفاده شود؛ کشاورزی به ویژه ماهی پروری یک شغل اشتغال زا و پردرآمد است و ضرورت دارد به آن توجه بیشتری شود.

 

استاندار خوزستان در پایان یاد آور شد: غیر از دستگاه های تخصصی هیچ نهاد و ارگانی اجازه صدور مجوز برای هر اقدامی در استان را ندارد؛ برخی شنیده می شود افرادی با داشتن مجوزی غیر از مجوزهای شیلات به صید ماهی در محیط ها و زمان های ممنوعه می زوند که این کار اقدامی غیرقانونی است.

 

کد خبر 1051755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha