۱۸۰ بسته حمایتی علوم پزشکی جهرم میان خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد

رحمانیان گفت: طی یک هفته گذشته، ١٨٠ بسته حمایتی با هزینه کرد ۵۴ میلیون تومان توسط تیم های حمایتی بین ١٨٠ خانوار آسیب پذیر توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (چهارشنبه ۸ اردیبهشت) در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا، گفت: تیم های مراقبتی و رهگیری در قالب طرح «شهید سلیمانی» متشکل از نیروهای بسیج، تیم های سلامت، سفیران سلامت و رابطین سلامت محله داوطلب به بیماریایی، رهگیری خانه به خانه مشغول هستند و ظرف مدت یک هفته گذشته تعداد پنج هزار و ۵۴ مورد از افرادی را که در تماس با مبتلایان بوده اند را شناسایی کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۴ نفر را ضمن آموزش خود مراقبتی برای مراحل تکمیلی به مراکز منتخب ارجاع دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه طی هفته گذشته در مجموع  ٧٩۶ تست رپید و ٢٧٩ تست پی سی آر  توسط این تیم های مراقبتی (به صورت فعال و در محل) انجام شده که از این تعداد ١۴٨ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است، افزود: همچنین در هفته گذشته  ۵۶٧ مورد نظارت از سوی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه انجام گرفته که از این تعداد به  ١١٢ مورد اخطار  داده شده  و ٢٠ مورد خاطی نیز پلمب شده است.

وی با اشاره به فعالیت  ٧۵ تیم حمایتی با مشارکت نیروهای بسیج و خیرین شهرستان جهرم گفت: طی یک هفته گذشته، ١٨٠ بسته حمایتی با هزینه کرد ۵۴ میلیون تومان توسط تیم های حمایتی بین ١٨٠ خانوار آسیب پذیر توزیع شده است.

به گفته رحمانیان با تلاش و کوشش تیم های مراقبتی و بیماریابی و رسیدگی به موقع تاکنون موفق به شناسایی تعداد زیادی از مبتلایان در مراحل اولیه ابتلا شده ایم که این مهم سبب شده شمار فوتی های ناشی از بیماری کووید ١٩ نسبت به پیک های قبل کمتر باشد؛ هرچند خطر افزایش موارد بستری در هفته های آینده همچنان ادامه دارد و رعایت پروتکل های بهداشتی باید با جدیت بیشتری از سوی عموم دنبال شود. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه  هنوز مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی، یکی از اصلی ترین دلایل بدحال شدن بیماران به ویژه جوانان است و حتی در مواردی، به علت درگیری شدید ریوی و کاهش اکسیژن خون پس از مراجعه فرد مبتلا به بیمارستان، مجبور به بستری مستقیم آنان در ICU می‌شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه وقتی فردی مبتلا به علایم شبیه سرماخوردگی می‌شود،  اولین تشخیص باید کووید ١٩ باشد و سریعا به پزشک مراجعه کند تا در صورت نیاز درمان اولیه کووید ۱۹برای فرد مبتلا شروع شود، تصریح کرد: نکته مهمی که در رابطه به علائم ابتلا به کرونا وجود دارد این است که علاوه بر علائم شایع‌تر آن یعنی تب، تنگی نفس و سرفه، حتما خستگی و ضعف مفرط، کاهش حس بویایی و چشایی و علایم گوارشی  هم باید جدی گرفته شود و فرد مبتلا سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.

 

کد خبر 1051765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha