اجرای طرح تربیت معلم حفظ قرآن کریم در کانون های مساجد گیلان

حجت الاسلام رضوانی نژاد از اجرای طرح تربیت معلم حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: متقاضیان تا ۱۰ اردیبهشت مهلت دارند تا از سوی مدیران کانون‌ها جهت ثبت‌نام به دبیرخانه کانون های مساجد گیلان معرفی شوند.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به اجرای طرح تربیت معلم حفظ قرآن کریم اظهارداشت: این دوره‌ها با هدف شناسايی و تربيت نيروهای مستعد جهت تدريس در دوره‌های آموزش حفظ قرآن كريم به صورت نظام‌مند در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: این دوره به مدت 138 ساعت آموزشی به صورت کاملا مجازی و برخط ویژه مربیان خواهر و برادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور به تفکیک جنسیت برگزار شود.

 

وی با تاکید بر تعميم روش‌های بديع و انتقال مهارت‌های تدريس يكپارچه و نظام‌مند حفظ قرآن کريم بیان داشت: با برگزاری اين دوره، دانش‌آموختگان با فنون و روش‌های نوين، علمي و تخصّصی تدريس و آموزش حفظ قرآن کريم و نيز با روش‌های جذب هرچه بيشتر مشتاقان حفظ کالم وحی آشنا شده و نظامی يكپارچه و هماهنگ را در آموزش حفظ قرآن در کشور بـه اجـرا در می‌آورند.

 

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه طرح مذکور بهار و تابستان 1400 در کانون‌های مساجد اجرا می‌شود تصریح کرد: متقاضیان واجدالشرایط تا 10 اردیبهشت مهلت دارند تا از سوی مدیران کانون‌ها جهت ثبت‌نام به دبیرخانه کانون های مساجد استان معرفی شوند.

 

وی با اشاره به دروسی که در اين دوره با محوریت ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم ارائه می‌‌شود اظهارداشت: روش تدريس و کلاس‌داری حفظ، فنون معلمی و روانشناسی تربيتی، آموزش تدويرخوانی( ترتيل مصطلح)، کاربرد اصول روانشناسی در حفظ قرآن کريم و آشنايی با علوم قرآنی از فصول تدریسی دوره مذکور است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه آزمون ميان دوره با هماهنگی اساتيد مربوطه برگزار می‌شود خاطرنشان ساخت: پس از موفقيت در آزمون‌های پايانی که از سوی سـتاد راهبری حفظ قرآن کريم گرفته می‌‌شود ضمن اخـذ گواهينامـه مربوطه، دانش آموختگان به عنوان معلمان دوره‌های آموزش حفظ قرآن کريم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به تدريس خواهند پرداخت.

کد خبر 1051766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha