فعالیت ۶۷ مزرعه خاویار در گیلان

مدبری با بیان اینکه در گیلان ۶۷ مزرعه خاویار فعال است گفت: در یک سال گذشته بیش از ۸۶۰ تن گوشت ماهی خاویار در استان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عظیم مدبری» امروز( چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: گیلان دارای ظرفیت های بالایی در حوزه پرورش انواع ماهیان است.



مدیرکل شیلات گیلان با اینکه گیلان ۶۷ مزرعه پرورش ماهی خاویاری دارد گفت: در یک سال گذشته ۸۶۲ تن گوشت ماهی خاویاری در گیلان تولید شد.



مدبری به صادرات ماهیان خاویاری اشاره و اذعان داشت: ۵۵ تن طی یک سال گذشته به کشور‌های جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه، عراق و ترکیه صادر شد.

وی افزود: گوشت ماهی خاویاری با قیمت کیلویی ۱۲ دلار به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود این محصول طرفداران زیادی بین کشور‌های همسایه دارد.


مدیر کل شیلات گیلان تصریح کرد: هر کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری در بازار‌های داخلی نیز به قیمت دولتی ۱۱۰ هزار تومان و در بازار آزاد تا کیلویی ۴۵۰ هزار تومان نیز معامله می‌شود.


وی ادامه داد: ماهی خاویاری تولید شده در گیلان از نوع فیل ماهی است، در گیلان نیز ماهی ازون برون، تاس ماهی و قره برون هم تولید می‌شود.


مدبری با اشاره به حمایت ازتولید کنندگان تاکیدکرد: طبق مصوبه کمیسیون منابع زنده دریای خزر که ایران نیز در آن عضویت دارد صید تجاری ماهیان خاویاری از این دریا از سال ۲۰۱۲ ممنوع شده و تولید خاویار و ماهی خاویاری در گیلان در حال حاضر فقط به صورت پرورشی است.

کد خبر 1051811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha