درگیری لفظی شدید بین شهردار رشت و رییس کمیسیون حمل و نقل شورا

مجادله لفظی بین شهردار رشت و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای‌ این شهر منجر به پایان غیرمنتظره جلسه شورا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، شهردار رشت عصر امروز، (چهارشنبه،۸ اردیبهشت) برای ارائه گزارشی از عملکرد خود در جلسه شورا حاضر شد، اما مجادله لفظی بین وی و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا منجر به ختم غیرمنتظره جلسه شد.

 


هرچند«سیدمحمد احمدی» در آستانه روز شوراها( ۹ اردیبهشت) در ابتدای حضور خود در صحن شورا به ارائه گزارشی از پروژه های عمرانی پرداخت و وعده بازگشایی خیابان هشت دی در عید فطر را داد اما زمانی که به موضوع انعقاد و تمدید قرارداد همکاری با رانندگان استیجاری شاغل در بدنه شهرداری و شورا اشاره کرد، بین وی و " اسماعیل حاجی پور" بحث لفظی شدیدی در گرفت.

 


قرارداد همکاری رانندگان استیجاری شهرداری از اواخر اسفندماه گذشته تمدید نشده و بنا بر اعلام شهردار، تمدید قرارداد فوق، غیرقانونی بود. البته با رایزنی با شورا قرار بر این شد که با مجوز شورا، فراخوان مناقصه برگزار شود و این اقدام صورت گرفت و از ۲۹ فروردین با بازشدن پاکت ها، شرایط لازم و قانونی برای تمدید قرارداد با رانندگان استیجاری مهیا شده است. اما زمانی که با ارائه این گزارش، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نسبت به هدررفت یک ماهه حقوق رانندگان از اواخر اسفند ماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه که منجر به خدمت توسط اینرانندگان شده، اعتراض کرد، این انتقاد و اعتراض توسط شهردار پذیرفته نشد.

 


در حالی که به گفته حاجی پور تشکیل شرکت تعاونی سهامی خاص می تواند این مسئله را حل کند، شهردار نسبت به فعالیت رانندگان اعضای شورا طی یک ماه گذشته اظهار بی اطلاعی کرد و مدعی شد که شهرداری تعهدی نسبت به پرداخت حقوق آنان ندارد.

 


همین موضوع سبب درگیری لفظی شدیدی بین احمدی و حاجی پور شد که در نهایت با اعلام ختم جلسه از سوی رییس شورا، پایان یافت.

 


اگرچه پیش از حضور شهردار در صحن شورا، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در نطق پیش از دستور، نسبت به بی توجهی شهردار به مصوبات شورا انتقاد کرده بود.

 

حاجی پور با بیان اینکه بسیاری از مصوبات شورا در شهرداری بی پاسخ مانده اظهار کرد: علاوه بر این، برخی پاسخ های کتبی شهردار به تذکرات اعضا هم قانع کننده نیست.

 


حاجی پور برکناری برخی نیروهای شهرداری توسط احمدی را هم اشتباه دانست و افزود: نیروهای ماهر شهرداری به راحتی به بهانه های کودکانه ای مانند بلند نشدن از صندلی هنگام ورود شهردار به اتاق، برکنار می شوند در حالی که این افراد سرمایه های شهرداری هستند که طی سال ها فعالیت در بدنه ی شهرداری، نخبه و کارشناس شده اند.

 


وی همچنین نسبت به تعلل در تشکیل شرکت تعاونی سهامی خاص ویژه کارگران در شهرداری اعتراض کرد و گفت: شهردار باید راهکاری برای تحقق این مصوبه پیدا کند تا حقوق کارگران و نیروهای کارگری به راحتی تضییع نشود.

 


عضو شورا در بخش دیگری از نطق خود نسبت به بی توجهی به حضور پررنگ دست فروشان اسباب کهنه و حتی دزدی شده در خیابان مطهری در عصر جمعه ها هم به شدت انتقاد کرد.

 

حاجی پور در این باره اظهار کرد: چندین بار نسبت به چنین تجمع هایی در خیابان مطهری تذکر داده شده اما بی توجهی می شود.

 

وی ادامه داد: طبق قانون نیروهای سد معبر شهرداری با همکاری مرکز بهداشت و پلیس می توانند نسبت به جلوگیری از تجمع این دست فروشان و جمع آوری آنان در عصر جمعه ها اقدام کنند اما متاسفانه شاهد بی توجهی نسبت به وضعیت این خیابان هستیم.

 


بدین ترتیب، جلسه شورای شهر رشت در حالی که گزارش شهردار از عملکرد خود نصفه نیمه باقی مانده بود به دلیل تشدید درگیری لفظی پایان یافت‌.

کد خبر 1051828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha