اسلام همواره از ولنگاری های اخلاقی ضربه خورده/ جدای از دینداری، باید دین یارِ خوبی باشیم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان مطالبی در خصوص بصیرت از دیدگاه امام مجتبی علیه السلام گفت: علاوه بر دینداری، توجه به یاری دین و امام مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی عربپور شامگاه چهارشنبه (8 اردیبهشت) در جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در گلزار شهدای کرمان گفت: آن چیزی که امام حسن(ع) را خانه نشین و صلح را بر ایشان تحمیل کرد، نداشتن بصیرت دوستان و یاران بود.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: نفهمیدن و ندانستن راه باعث شد  حضرت در خانه بنشیند و مظلومانه و غریبانه آن صلح تحمیلی را برای حفظ و بقای شیعه بپذیرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه حضرت فرمودند «به راستی، بیناترین دیده ها آن است که در خیر نفوذ کند و شنواترین گوش ها آن است که تذکرات (دیگران) را بشنود و از آن بهره مند شود و سالم ترین دل ها آن است که از شک و شبهه پاک باشد» در خصوص بصیرت افزود: بصیرت به معنای آن است که انسان در گردوغبار فتنه ها، شبهات و تاریکی هایی که شیطان ایجاد می کند تا حق و باطل با هم ممزوج شوند و انسان ها را گمراه بکند؛ حق را از باطل بازشناسی کند.

 

 

وی با بیان اینکه بصیرت و معرفت هم هر دو اکسیر ناب هستند، اظهار کرد: بنابراین این منوط به این است که راه اسلام ناب محمدی را که انسان همان راه توحید و ولایت است به درستی بشناسد و به آن ایمان کامل و راسخ داشته باشد و عملاً هم ملتزم باشد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه راه درست در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: در روایات معصومین(ع) و آیات قرآن فراوان از بصیرت و معرفت نام برده شده است.

 

وی گفت: باید ببینیم موانع بصیرت و معرفت چیست که آن ها را  از خود دور کنیم و عوامل بصیرت کدام است که آن ها را به عنوان درس و تجربه و عبرت زندگی در مسیر خودمان با یک نقشه مهندسی نورانی ملهم از آیات و روایات به دست بگیریم و در مسیر آن حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام عربپور گفت: اولین مانع بصیرت از نظر امام حسن مجتبی(ع)، دلبستگی به دنیا است همان چیزی که اولیا از آن رنج می برند و همان چیزی که سیدالشهدا(ع) را به مسلخ برد و همان چیزی که مولا علی (ع) را 25 سال خانه نشین کرد و همان چیزی که پهلوی بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) را شکست و آن حضرت مظلومانه و شبانه به شهادت رسید.

 

 

وی بیان کرد: دلبستگی به دنیا به هر قیمت و به هر اندازه ای باشد، انسان را از مسیر حق دور و گمراه می کند؛ یکی از راه های قوی شیطان ابرقدرت همین دلبستگی و وابستگی به دنیا است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: شما ملت و امت بزرگ اسلام به خصوص شما کرمانی ها این راه و نقشه های شوم شیطان و شیاطین را پیدا کردید و در مسیر ولایت ایستاده اید و حرکت می کنید.

 

وی افزود: نمونه بارز آن شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی است که این شهید بزرگوار در وصیتنامه الهی و معرفتی و بصیرتی خود فرمودند «من دوست دارم کرمان تا آخر با ولایت بماند» اگر از زمین و آسمان بر ما شبانه روز گلوله و تهاجم ببارد ما در مسیر ولایت خواهیم ایستاد زیرا با این شهدا بیعت کردیم و پیمان بستیم که تا آخرین قطره خون و آخرین نفس بایستیم و از ولایت حق در عصر غیبت حمایت می کنیم و ان شالله این نظام و انقلاب شکوهمند به دست صاحب اصلی یعنی امام عصر(عج) برسد.

 

حجت الاسلام عربپور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هر کسی به دنیا تشنه و طالب دنیا شد، زندگی او جایگاه فتنه ها می شود و کسی که تشنه و طالب دنیا می شود، دنیا او را هلاک می کند و دنیا مانند آب دریا است هر چقدر بچشی تشنه تر می شوی و کسی که تشنه تر شد لاجرم هلاکتش بیشتر است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: کسی که به دنبال دنیا نباشد، دنیا او را از خودش دور می کند لذا دنیا مال انسان های خواهان و طالب او است و اگر کسی نظر بکند و به دنیا وابسته شود، دل او کور می شود و وقتی دل کور شد هیچ چیزی نمی بیند و شهوات عالم به سراغ او می آیند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: باید از خدا بخواهیم که خدایا در مقابل این شهوات خطرناک دست ما را بگیر و ما را مصون بدار که در این منجلاب ها، فتنه ها و شهوات و ... غوطه ور نشویم.

 

 

وی بیان کرد: 2 عامل باعث می شود که یک جامعه سقوط کند؛ یکی غرق در شهوات و یکی هم فراموش کردن ذکر و یاد خدا است.

 

 

وی افزود: امروز آن چیزی که استکبار جهانی و صیهونیست ها دنبال آن هستند اینکه اشتغالات لذت جویی را در بین جوانان ما و جامعه رواج دهند، گاهی اوقات انسان می بیند که دشمن دارد موفق می شود لذا این ها مانع بصیرت است.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: تأکید و توصیه بنده این است مراقب جوانان باشید؛ لذت جویی به هر اندازه گاهی به اندازه سر سوزن انسان را از یاد خدا دور می کند؛ لذت های کاذب، لذت های زودگذر و مخرب بسان یک میدان مینی است که اگر جوان در آن افتاد هلاکتش حتمی است لذا برای اینکه جوانان نجات پیدا کنند هر یک از ما یکی از شهدا را دوست خود بگیریم زیرا این شهدا دستگیری، مراقبت و مواظبت می کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین گرفتار شدن به لذت ها، شهوات، کامجویی ها و زیاده خواهی های شهوانی، انسان را از معنویت و مکتب حاج قاسم و شهدا دور می کند.

 

حجت الاسلام عربپور به همه بانوان و دختران جوان توصیه کرد: پوشش خود را حفظ کنید؛ تمام وصیتنامه شهدا 2 چیز مشترک دارند یکی حفظ این نظام و تبعیت از ولایت فقیه و دیگری حفظ ارزش ها به خصوص حجاب است.

 

وی بیان کرد: عفت همه بانوان و دختران جوان ما در صدف محکم حجاب است و آن چیزی که اسلام از آن ضربه خورده است ولنگاری های اخلاقی و جلوه نمایی های کاذبی است که گاهی وقت ها بعضی ها می گویند می خواهیم دیده شویم؟ این دیده شدن به چه قیمت است؟

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: یقین داشته باشید اگر ما رعایت نکنیم و حفظ ارزش ها را نداشته باشیم سیلی خواهیم خورد.

 

 

وی با اشاره به راه های عملی کسب بصیرت و معرفت، اظهار کرد: 8 راه و عامل برای بصیرت افزایی وجود دارد که به چند مورد آن بیشتر اشاره می کنم؛ اول داشتن شناخت حقیقت و ولایت و ولی امر زمانه خود است.

 

 

حجت الاسلام عربپور افزود: چیزی که از اول انقلاب و از تأسیس جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی تا این 42 سال مردم از آن تبعیت کردند ولی فقیه یعنی حجت خدا در عصر غیبت ولی امر زمانه است.

 

وی ادامه داد: این شهدا در لحظه ای که ولی فقیه در تنهایی و غربت بود، عمل به موقع انجام دادند و تکلیف و وظیفه را تشخیص دادند که امام و رهبر و ولی امر زمانه خود را کمک و یاری کنند.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه تنها متدین بودن و دیندار بودن ملاک نیست بلکه دین یاور و دین یار بودن مهم است، بیان کرد: ویژگی انسان با بصیرت دین یار بودن است؛ دینداری خوب است اما در کنار آن اگر انسان توجه به یاری دین و امام نداشته باشد، هیچ فایده ای ندارد و اگز نماز بخواند، روزه بگیرد و حج برود اما اعتقادی به یاری دین خدا نداشته باشد، زندگی او ذره ای ارزش و برکت ندارد.

 

وی ادامه داد: اولین عامل بصیرت شناخت حقیقت و ولایت و ولی امر زمانه، دوم داشتن فکر و اندیشه و تجزیه و تحلیل مسائل و سوم دوراندیشی است.

 

حجت الاسلام عربپور گفت: مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم بعد از شهادت ایشان فرمودند «آن زمانی که هیچ خبری از داعش و گروه های معاند و ... در عراق و سوریه نبود ایشان یک روز پیش من آمد و گفت احساس می کنم یک فتنه ای در عالم اسلام دارد شکل می گیرد که خطر بسیار بزرگی دارد و یک هفته بعد آمد گزارش داد که گروهی قارچ گونه تشکیل شدند و خودشان را مدعیان حکومت عراق و شام گذاشتند که همین داعش می شود».

 

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: باید چشم خود را باز کنیم و بصیرت داشته باشیم و بدانیم چه کسانی را انتخاب کنیم و ملاک و معیارهایی که حاج قاسم به عنوان یک فرد انقلابی دارد در دولت انقلابی آینده باید ایجاد شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: اگر نگران کشور و ارزش ها و نگران فرهنگ اسلام و شیعه و اسلام ناب هستیم باید چشمان خود را باز کرده و با بصیرت انتخاب کنیم.

 

این مراسم با مداحی میرداماد همراه بود‌.

کد خبر 1051833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha