اهدای ۵۰  بسته متبرک رضوی به نوجوانان روزه اولی بیرجندی

مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی از تحویل هدایای متبرک رضوی همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) به ۵۰ روزه اولی دختر و پسر محروم بیرجندی خبر داد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ همیشه اولین‌ها در خاطر می ماند و هیجان انگیز است. همیشه اولی‌ها ذوق و شوق بیشتری دارند. با انگیزه ترند و سرشار از احساس تجربه کردن. از جمله روزه اولی‌ها. آنها که به سن تکلیف رسیده و برای اولین سال روزه بر آنها واجب می شود. آنها که برای اولین بار رسما به مهمانی خدا دعوت شده اند. آنهایی که حالا برای اولین بار هویت دینی را احساس و تجربه شیرین بندگی را لمس می کنند.

 

اما امسال دومین سالی است که ماه مبارک رمضان را باید با کرونا سر کنیم. البته سال گذشته در چنین ایامی هنوز عمق ماندگاری ویروس کرونا را درک نکرده بودیم و اما امسال نیز با خطر موج چهارم همه‌گیری مواجه هستیم و همچنان از برگزاری مراسم‌ها به شکل محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سخن گفته می‌شود.

 

موج چهارم کرونا دلیلی بر محروم ماندن از فیض درک فضیلت ماه رمضان به خصوص برای روزه اولی‌ها نیست و می توانند در اين ميهمانی بهترين تمرين را برای بندگی و اطاعت از خدا بياموزند و تاج بندگی را بر سرنهند.

 

سالروز ولادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت علیه السلام، بهترین بهانه است برای برگزاری جشن تکلیفی متفاوت برای دختران و پسرانی روزه اولی که بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می دهند.

 

«فاطمه شاد»، مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی که سازماندهی این برنامه را برعهده دارد، میلاد امام حسن (ع) در چهارشنبه امام رضایی را فرصت مناسبی برای برگزاری این جشن‌ می‌داند و می‌گوید: « با توجه به تعطیلی مدارس و عدم امکان برپایی جشن تکلیف برای این نوجوانان، امسال جشن تکلیف ۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر محروم بیرجندی به شکلی متفاوت با همکاری خادمیاران رضوی و خیران برگزار شد تا خاطره ای ماندگار در ذهن این عزیزان بیافریند».

 

شاد می گوید:« این برنامه با همت کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی و با مشارکت کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی، موسسه خیریه قمر بنی هاشم(ع)، مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران، شرکت کویر تایر، غذای آماده یاس توحید و جمعی از خادمیاران انجام شد».  

 

وی به اهدای چادر نماز به دختران اشاره کرد و ادامه می دهد: «بسیاری از این دانش‌آموزان، توانایی خرید چادر نماز را نداشتند. این اقدام باعث شد دل بسیاری از این عزیزان شاد شود و خاطره این روز فراموش‌نشدنی در ذهن‌های زلالشان تا ابد باقی بماند».

 

مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت سلامتی نوجوانان در این شرایط کرونایی، می افزاید: «هدایای متبرک رضوی به همراه شله زرد و شله مشهدی نذری با استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی درب منازل نوجوانان تازه مکلف شده بیرجندی تحویل شد».

 

شاد توضیح می دهد: «سجاده و تسبیح، گل خشک محمدی، نبات متبرک، یک جلد قرآن و کتاب، شکلات، کارت هدیه ۵۰۰ هزار ریالی در بسته‌ متبرک جشن تکلیف ویژه روزه اولی‌های محروم بیرجندی جانمایی شده است».

 

وی معتقد است والدين بايد از فرصت ماه مبارک رمضان در راستای تربيت اسلامی و قرآنی فرزندان خود استفاده كنند بطوری كه بسياری از احكام دين مبين اسلام در وجود فرزندان نهادينه شود.

 

 

 

کد خبر 1051836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha