نماز جمعه در ۷ شهر خراسان جنوبی اقامه می‌شود

حجت الاسلام شاه بیگی گفت: با توجه به آخرین رنگ‌بندی وضعیت کرونا در استان، نماز جمعه فردا (۱۰ اردیبهشت) در هفت شهر خراسان جنوبی اقامه می‌شود.

حجت‌ الاسلام «حامد شاه‌بیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است، گفت: به دلیل وضعیت شیوع کرونا نماز جمعه فردا ۱۰ اردیبهشت ماه در ۱۸ شهر خراسان جنوبی با وضعیت کرونایی قرمز و نارنجی اقامه نمی شود.

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نماز جمعه این هفته در شهرهای با وضعیت زرد کرونایی شامل خوسف، نهبندان، شوسف، اسدیه، قهستان، بشرویه و ارسک استان خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقامه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچون هفته‌های گذشته نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام شاه‌بیگی تاکید کرد: استفاده از ماسک برای حضور در نماز جمعه اجباری است و سعی می‌شود تمام پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

 

گفتنی است؛ براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ۶ اردیبهشت منتشر شد، شهرستان های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه به عنوان نقاط قرمز (خیلی پر خطر)، شهرستان های قائنات، سربیشه و سرایان به عنوان نقاط نارنجی (پر خطر) و شهرستان های نهبندان، بشرویه، درمیان و خوسف به عنوان نقاط زرد (خطر متوسط) ثبت شدند.


بر اساس این نقشه شهرستان قائنات از قرمز به نارنجی و شهرستانهای بشرویه و درمیان و نهبندان از وضعیت نارنجی به زرد تغییر رنگ دادند. در وضعیت فعلی هیچ نقطه کم خطر (آبی) در استان خراسان جنوبی نداریم.


 

کد خبر 1051892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha