در دوره پنجم شورای شهر و شهرداری شیراز ایستگاه‌ های مترو از ۱۳ به ۲۰ ایستگاه رسید

موسوی گفت: در دوره پنجم شورای شهر و شهرداری شیراز تعداد ایستگاه‌ های مترو از ۱۳ ایستگاه به ۲۰ ایستگاه رسید و همچنین توسعه خط ۲ مترو در دستور کار قرار گرفت و قرارداد ایجاد تراموا بسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، شامگاه دیروز (چهارشنبه 8 اردیبهشت) در آئین روز ملی شوراها گفت: پس از گذشت چهار سال از عمر شورای پنجم، معتقدیم که راهبرد‌های این دوره از  شورا در سیاست‌ گذاری‌ها و تصمیم ‌گیری‌ ها درست بوده و آنها را تایید می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: فرصت حضور در شورا مانند عبور ابرهای بهاری است که اگر خوب از آن استفاده نکنیم به سرعت خواهند گذشت.

وی طراحی نقشه راه را نخستین دستاورد شورای اسلامی شهر شیراز در دوره پنجم دانست و بیان کرد: یکی از افتخارات این نهاد را در دوره پنجم، طراحی نقشه راه برای اداره چهار ‌ساله شیراز بود و تصویب رویکرد‌ها و راهبردها مهم ‌ترین اقدامی بود که در ۴۰روز نخست این شورا، مبتنی بر روش و هدف تعریف شد.

موسوی ادامه داد: شورای پنجم در روش، رویکرد حکمروایی شهری را برگزید و این رویکرد در ۸۶ بند، سیاست‌ها و راهبر‌دها را به ‌خوبی مشخص کرده است.

وی اضافه کرد: از آنجا که شورا منتخب مردم است و قرار است رابطه ‌ای 2 سویه بین مردم و این‌ نهاد شکل گیرد، رویکرد حکمروایی شهری، بهترین روش به ‌شمار می ‌رود و همچنین در تمامی سیاست‌ گذاری‌ها بر مشارکت مردم تاکید شده است.

موسوی تصریح کرد: رویکرد این شورا در هدف‌، انسان‌محوری بود و شاخصه انسان‌ محوری در بند ۷۶ سیاست‌های راهبردی شورا دیده می‌شود.

وی افزود: انسان‌محوری در تقابل با خودرومحوری است و این مولفه در سیاست‌های شورا تعریف شد و به ‌خوبی توضیح داد که نوع نگاه به انسان مبتنی بر سبک زندگی ایرانی‌ـ‌اسلامی است و شورا قرار است برنامه‌ های خود را در چارچوب برنامه ‌های ایرانی و اسلامی تبیین کند.

رئیس شورای پنجم شهر شیراز تاکید کرد: راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز مهمترین اقدام شورای شهر در حوزه حقوق شهروندی است و تصویب مصوبه مدیریت تعارض منافع، ایجاد سامانه رای‌ گیری الکترونیکی، ایجاد سامانه مصوبات شورا، الزام شهرداری به بارگذاری اطلاعات نیروی انسانی در سامانه و تعریف بیانیه چشم‌انداز ۲۰ ساله شیراز از جمله اصلاحات ساختاری شورای پنجم است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شورای پنجم مظلوم واقع شد و در مسئله عدالت اجتماعی که با اجرای مناسب آن از سوی شهرداری کارنامه موفقی از خود بر جای گذاشت.

موسوی ادامه داد: مناسب ‌سازی ایستگاه ‌های مترو با رویکرد تسهیل در استفاده افراد توان‌ خواه از دیگر اقدامات این دوره از شورا بود و چند دستگاه خودرو برای توان‌ خواهان، اختصاص اتوبوس ویژه جانبازان و ساماندهی سه هزار نفر از افراد دچار اعتیاد با اختصاص ۱۰میلیارد تومان بودجه از دیگر اقدامات زیرساختی شورای پنجم است.

وی با اشاره به ایجاد پیاده ‌راه‌ها در شهر شیراز گفت: برای افزایش بیشتر ارتباطات شهروندان با یکدیگر نیازمند فضاهای عمومی هستیم و اجرای پروژه پیاده ‌راه‌های مختلف در نقاط مختلف شهری، همچون خیابان «ارم»، علیرغم رفتارهای ناشایستی که پیرامون آن صورت گرفت از اقدامات ماندگار شورای شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: راه اندازی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز و کتابخانه تخصصی آن که با کمک شهردار ایجاد شد که از افتخارات بزرگ دوره پنجم است.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی طرح دوچرخه‌های اشتراکی بیان کرد: این طرح با وجود فشار‌های زیادی که برای عدم اجرای آن وارد شد، نتایج مطلوبی از جمله افزایش طول مسیر دوچرخه ‌سواری از ۱۰ کیلومتر به ۳۵۰ کیلومتر، افزایش تعداد ایستگاه‌های اجاره دوچرخه از سه به ۸۷ و افزایش تعداد دوچرخه اشتراکی از ۳۰۰ به ۲۰۰۰ عدد را به همراه داشت.

وی تاکید کرد: در دوره پنجم شورای شهر و شهرداری شیراز تعداد ایستگاه‌ های مترو از ۱۳ ایستگاه به ۲۰ ایستگاه رسید و همچنین توسعه خط ۲ مترو در دستور کار قرار گرفت و قرارداد ایجاد تراموا بسته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در شاخصه هویت شهری و ارزش ‌های فرهنگی می توان به طراحی و احداث المان شهید «حججی» یاد کرد و واگذاری 2 زمین برای ساخت مسجد، مساعدت در برگزاری مناسبت‌های فرهنگی، کمک به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انعقاد تفاهم ‌نامه با این نهاد و تقبل هزینه‌های برگزاری مراسم دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی متناسب با شان سومین حرم اهل بیت (ع) صورت پذیرفته است.

 

کد خبر 1051943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha