۶۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد  فعال هستند / پویش ملی «خانه های قرآنی» برگزار می شود

سقاء گفت: هم اکنون ۶۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد فعال هستند که ۶۰ درصد از آنها در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در مناطق شهری قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (9 اردیبهشت ماه) در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: هم اکنون 630 کانون فرهنگی هنری در مساجد  فعال هستند که 60 درصد از آنها در مناطق روستایی و 40 درصد در مناطق شهری قرار دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته بچه های مسجد دغدغه مشارکت در برنامه های مقابله با بیماری کرونا داشتند و هم راستای با سایر ارگان ها تلاش مضاعفی برای این مسئله انجام دادند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: مشارکت وسیع در توزیع کمک های مومنانه از مهمترین دغدغه فعالان کانون های مساجد بود که با همکاری سایر ارگان ها به ویژه همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) در قم بود که 5 تن گوشت قربانی طی چندین مرحله در اختیار خانواده های آسیب دیده از کرونا قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: کسب رتبه برتر توسط کانون در طرح ملی «ایران قوی» نیز از دیگر افتخاراتی بود که فعالان کانون های مساجد از آن خود کردند و طبق ارزیابی ها ستاد هماهنگی استان اردبیل رتبه برتر در کشور را کسب کرد.

 

سقاء یادآور شد: استان اردبیل به عنوان دبیرخانه پویش ملی «خانه های قرآنی» انتخاب شده است و این رویداد فرهنگی در کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: اجرای برنامه های همچون «شنبه های کتاب»، «سه شنبه های تکریم»، مسابقات مختلف فرهنگی و کتابخوانی و... با همکاری فعالان کانون های مساجد

 

سقاء تاکید کرد: علیرغم شیوع بیماری کرونا برنامه های فرهنگی به صورت حضوری و مجازی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفته و در سال های اخیر رتبه دوم کشوری را در رویدادهای «فهما» و «ایران قوی» توسط فعالان کانون های مساجد کسب شده است.

 

وی ادامه داد: مشارکت در رویداد ملی «فهما 2» طی سال جاری از مهمترین برنامه های کانون های مساجد است که در حال تدارک برای کسب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران هستیم.

 

کد خبر 1052007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha