هرکس از امام روی‌گردان شود زندگی او تلخ و سخت می شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: هرکس از امام روی‌گردان شود زندگی او تلخ و سخت شده، بصیرت از او گرفته می‌شود در قیامت هم کور محشور می‌شود.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید مهدی میرباقری» شامگاه چهارشنبه به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: در بسیاری از مواقع خداوند در عذاب کردن کفار درنگ می‌کند که مؤمنان را از نسل کفار جدا کند.

وی افزود: روز ظهور یوم ابدال است یعنی صف ها جابجا می‌شود که حق و باطل از هم جدا شود، خداوند برای تصفیه شدن مؤمنان از کافران آن‌قدر ظهور را به‌ تأخیر می‌اندازد که حق و باطل از هم جدا شوند.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه پس‌از ظهور کسانی که ایمان نیاوردند دیگر ایمان آن‌ها فایده نخواهد داشت، عنوان کرد: مسیر غیبت بسیار طولانی و امتحانات بسیار سنگین است که این جدایی صفوف و خالص شدن مؤمنان صورت گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی مبنی بر اینکه شما شیعیان گروهی هستید که جدا می‌شوید و در نهایت دسته‌ای می‌مانند که هیچ فتنه‌ای روی آن‌ها اثر نمی‌گذارد، اظهار کرد: پس‌ از داستان سقیفه به کفار امکانات فراوان و مهلت گسترده داده شد تا جایی‌که به آنچه در دست دارند دلخوش می‌شوند اما ناگهان عذاب نازل‌شده و بنیان کفر کنده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی ادامه‌ دولت ظلم را دوست داشته باشد در جرم آن‌ها شریک می‌شود، ابزار کرد: انسان به‌ هیچ‌ وجه نباید دوست داشته باشد که دولت ظالم برپا بماند و هرگز نباید برای آن‌ها دعا کند حتی حق ندارد برای آن‌ها استغفار کند، خداوند به آن‌ها کاملاً فرصت می‌دهد وقتی دنیای آن‌ها به اوج رسید آن‌ها را نابود می‌کند.

آیت‌الله میرباقری با استناد به روایتی از امام محمد باقر(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند ما کلمه ذکر را بر آن‌ها نازل کردیم اما آن را ترک کردند ذکر در این‌ جا امیرمؤمنان امام علی(ع) و اهل‌بیت(ع) هستند، اگر کسی از امام روی‌گردان شود زندگی او تلخ و سخت شده، بصیرت از او گرفته می‌شود در قیامت هم کور محشور می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) باب ذکر را بر روی مردم خود باز کردند، باب ذکر امیرمؤمنان امام علی(ع) است اما مردم از ایشان روی‌گردان شده‌اند، ابراز کرد: اگر امیرمؤمنان امام علی (ع) بودند همه عالم مسجد شده و همه رنگ خدایی می گرفتند اما امروز مسابقه بر سر دنیاست، نعیم نداریم و غفلت از امام دیده می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از اتفاقات این است که در دوران غیبت کفار به قله خود می‌رسند اما بساط آن‌ها با ظهور جمع می‌شود، ابراز کرد: این تاخیر ظهور به‌ خاطر اخلاص ما است.

وی افزود: زمان حضرت نوح(ع) ده‌ بار به ایشان وعده غلبه، نصرت و نزول عذاب بر کافران داده شد اما عذاب کفار ده‌ بار به تاخیر افتاد که خالص از ناخالص جدا شود در دوران غیبت امام‌زمان(عج) نیز چنین است.

آیت الله میرباقری بیان کرد: ظهور امر عظیمی است و عجله بردار نیست ما می‌خواهیم وارد دولت امام‌زمان(عج) شویم بنابراین باید برای آن دولت ساخته شویم نباید در ما هوس دنیا باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق روایات در دوران غیبت و فقدان امام ما باید به سراغ مؤمنان واقعی برویم، گفت: در این مرحله باید تسلیم حق شده و آن را تصدیق کنیم سپس ما را تطهیر می‌کنند، وقتی تطهیر شدیم مرحله تنویر است که انسان با نور امام روشن می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید ساخته شویم که بتوانیم از نور امام استفاده کنیم، نور امام در قلب مؤمن ظهور و قلب او را روشن می‌کند به گونه‌ای که از خورشید آشکار تر است.

کد خبر 1052019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha