فعالیت بیش از ۲ هزار مبلغ دراستان همدان/ ضرورت فعالیت مبلغان بومی در دوران کرونا

حجت الاسلام نظیری با اشاره به فعالیت بیش از۲ هزار مبلغ در سطح استان همدان گفت: این مبلغان با حضور در مناطق مختلف به‌صورت مقطعی به تبلیغ برنامه‌های دینی می‌پردازند.

حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: با توجه به وضعیت جدید کشور و محدودیت‌های کرونایی انجام گرفته از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و لزوم همکاری با این ستاد ،  ضرورت حضور فعال مبلغان در استفاده حداکثری از وجود مبلغان بومی مناطق مورد توجه است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود:  از سوی دیگر در عرصه همکاری در طرح شهید سلیمانی، امدادهای فرهنگی، توزیع بسته‌های فرهنگی و معیشتی و همکاری با کادر درمان و مبتلایان به کرونا و خانواده های آنان و مواسات اسلامی و ایجاد همدلی، دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری نهادهای تبلیغی مناطق از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در مناسبت رمضان بهره‌مندی حداکثری از مبلغان محترم مناطق را در دستور کار قرار داده است.

 

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی مناسب  جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مهارت های زندگی  و معارفی ماه مبارک رمضان به ویژه تلاوت قرآن در پارک‌ها و بوستان‌ها از سوی مبلغان عزیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در قالب استیج و نمایشگاه‌های فرهنگی مورد توجه است.

 

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در حال حاضر نیز در ۱۸۰ روستای استان خانه عالم وجود دارد، گفت: در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و با توجه به تعداد بالای روستاهای استان بسیاری از روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار نیازمند خانه عالم هستند که اعتبار کافی برای ساخت همه خانه‌های عالم وجود ندارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان یادآور شد: سال گذشته به همت ستاد اجرایی فرمان امام ۸۳۰ میلیون تومان برای تعمیر خانه‌های عالم اختصاص یافت که بخش مهمی از این تعمیرات در حال انجام است.

 

وی استقرار دائم مبلغان تنها در ۳۰۰ روستای استان همدان را نشانه کم توجه به حوزه فرهنگ و به ویژه فرهنگ دینی دانست و افزود: افزایش حقوق کارمندان و به‌دنبال آن حقوق کارمندان سازمان تبلیغات در سال گذشته سبب اختصاص بخش مهمی از اعتبارات سازمان به فصول هزینه‌ای و در نتیجه کاهش اعتبارات فرهنگی شد.

 

 

.

کد خبر 1052063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha