نگاه جدید اوقاف گلستان در راستای تحقق شعار سال ستودنی است

حجت الاسلام سیدحسینی گفت: چندین مجتمعی که سال ها غیرفعال بوده با همت اداره کل اوقاف در استان گلستان فعال شده است و این مهم یک نگاه جدید در مجموعه اوقاف و امورخیریه پیرو فرامین مقام معظم رهبری به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدرضا سیدحسینی» عصر امروز (پنجشنبه 9 اردیبهشت) در مراسم رزمایش کمک های مومنانه اوقاف و امورخیریه گلستان اظهار کرد: بحث انفاق یک مسئله بسیار مهم است و یکی از تاکیدات خدای متعال و پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) این است که در طول زندگی انفاق داشته باشیم.

 

دادستان مرکز استان گلستان  ادامه داد: رویکرد خوبی در اوقاف و امور خیریه برای دستگیری از مستمندان ایجاد شده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و تحریم های اقتصادی باید همه نهادها و سازمان ها با این رویکرد نسبت به مواسات و کمک به همنوع اقدام کنند.

 

حجت الاسلام سیدحسینی با اشاره به شعار سال ابراز داشت: باید در مسیر حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها گام برداریم، بسیاری از کارخانه های غیرفعال نیاز به سرمایه گذاری دارد و شاید با این اتفاق صدها اشتغال در آن کارخانه به وجود بیاید و اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز در این مسیر گام هایی برداشته است.

 

وی  گفت: چندین مجتمعی که سال ها غیرفعال بوده با همت اداره کل اوقاف در استان گلستان فعال شده است و همچنین حمایت از چندین کارگاه و کارخانه دیگر نیز در مجموعه اوقاف و امور خیریه استان در دست مطالعه است که تحت پوشش حمایت های خود قرار دهند و این یک نگاه جدید در مجموعه اوقاف و امورخیریه پیرو فرامین مقام معظم رهبری به شمار می رود و این نگاه ستودنی است.

 

دادستان مرکز استان گلستان  به رزمایش کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: تامین کالاهای اساسی خانواده های مستمند نیز در دستور کار اوقاف قرار دارد و باید همه افرادی که می توانند به رزمایش مواسات ورود پیدا کنند.

 

حجت الاسلام سیدحسینی یادآور شد: بسیاری از خانواده ها در مشقت و سختی قرار دارند و باید با مواسات بتوانیم مایحتاج ضروری آنها را تامین کنیم، یکی از مشکلات ما در جامعه بیکاری است و باید تلاش کنیم که دغدغه های جامعه را به صورت بنیادین حل کنیم.

 

وی افزود: بسیاری از افرادی که به عنوان مجرم دستگیر می شوند فاقد شغل هستند و یا اینکه مشکلات اقتصادی گریبان آنها را گرفته است و برای آنکه روان خود را راحت کند به دنبال اعتیاد و مواد مخدر می رود و در نهایت به سوی جرم کشیده می شوند.

 

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در سازمان زندانها  پیگیری می شود ایجاد اشتغال زندانیان است، زندانیان اکثرا به دلیل بیکاری دست به جرائم می زنند و پای آنها به زندان باز شده است.

 

حجت الاسلام سیدحسینی تاکید کرد: وقتی برای یک زندانی شغل ایجاد می شود خود خانواده با فرد زندانی همراهی می کند که دیگر به سراغ سرقت و جرائم نرود.

 

 

 

کد خبر 1052100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha