​جلوگیری از فروش اراضی کشاورزی به دلالان/ محصولات استراتژیک گیلان نیازمند حمایت هستند

احمدی سنگری با بیان اینکه باید از فروش اراضی کشاورزی به دلالان و سرمایه‌داران جلوگیری شود گفت: یکی از راه‌های تحقق این امر حمایت از محصولات کشاورزی گیلان به ویژه محصولات استراتژیک است.

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فروش اراضی کشاورزی به دلالان و سرمایه‌داران آن هم به قیمت‌های بسیار ناچیز را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یکی از راه‌های جلوگیری از چنین فجایعی حمایت مؤثر از محصولات کشاورزی گیلان به ویژه محصولات استراتژیک استان است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس نامگذاری امسال به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را توسط مقام معظم رهبری متذکر شد و ضمن بررسی نقش مجلس در این امر عنوان کرد: مجلس انقلابی برای ریل‌گذاری جهت رفع موانع تولید و صنعت آمادگی کامل داشته و برای حمایت از محصولات ساخت داخل عزمی جدی دارد.

 

احمدی وضع قوانین، بازنگری در برخی قوانین و دستورالمعل‌های بازدارنده و اصلاح آن‌ها را از جمله رسالت‌هایی که برای تحقق شعار سال بر دوش مجلس است، خواند و اضافه کرد: چای و برنج دو محصول استراتژیک گیلان به شمار می‌روند و خرید تضمینی این محصولات یکی از راهکارهای افزایش رغبت در کشاورزان است.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس حمایت از چایکاران و شالیکاران استان گیلان به ویژه در حوزه تامین نهاده‌های کشاورزی، سموم و کودهای شیمیایی را اصلی مهم برشمرد و یادآور شد: برای این موارد پیشنهادات خوبی توسط نمایندگان ارائه شده است و ما هم به عنوان نمایندگان ملت در مجلس به جد پیگیر این موضوعات هستیم.

 

وی وضع و تعیین نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای با قیمتی خوب و با هدف حمایت از تولیدات این بخش و ارتقاء جایگاه محصول تولید داخل را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد:‌ یکی از پیشنهاداتی که ما در مجلس پیگیر آن هستیم بحث خرید تضمینی برنج است تا بدینوسیله کشاورزان و شالیکاران بتوانند با قیمتی عادلانه محصول خود را عرضه کنند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کشاورزی را از جمله مزیت‌های قابل توجه استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: گیلان علاوه بر برنج و چای در تولید بسیاری از محصولات باغی، مرکبات، گوشت سفید، شیلات، آبزی‌پروری و نظایر آن پیشتاز است بنابراین باید از  تولیدکنندگان حمایت‌های ملموس‌تری به عمل آید.


 

کد خبر 1052131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha