جایگاه کارگر  قوام بخش اقتصاد، معیشت، تولید، کار و حرکت است

امام جمعه شهرستان قدس گفت: جایگاه کارگر عنصر اصلی و قوام بخش اقتصاد، معیشت، تولید، کار و حرکت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس، در نشست صمیمی با جمعی از کارگران که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، بیان کرد: شخصیت والای پیامبر اسلام(س) خم می شود و بر دست کارگر بوسه زد و عظمت کار و کارگر از این اقدام مشخص می شود و پیغمبر فرمود: که دستی را بوسیدم که آتش جهنم آن را لمس نخواهد کرد.

وی افزود: در برخی کشورهای اروپایی رشته دانشگاهی چوپانی تا مرحله دکتری و برگرفته شده از اسلام تدریس می شود اما برخی از افراد داخل کشور کار را به میز و صندلی اداری تفسیر کرده و حاضر به کار کردن در واحدهای صنعتی نیستند و تبیین و تفسیر و فرهنگ سازی کار و جایگاه کارگر در کشور ضروری است.

جوکار اهمیت شغل کارگر را برای جامعه بسیار بالا دانست و اظهار داشت: اگر کارگر نباشد چرخ های زندگی فلج می شود و زندگی دچار ایستایی می شود و ما به بوسیدن دست کارگر افتخار می کنیم و همه مسئولین باید به دست کارگر بوسه بزنند چرا که جایگاه کارگر عنصر اصلی و قوام بخش اقتصاد، معیشت، تولید، کار و حرکت است. اما عده ای نسبت به کارگر کوتاهی کرده و حق و حقوق و بیمه و معیشت را نادیده گرفته و موجب می شوند که دسترنج، عرق جبین و کد یمین کارگر جوابگوی زندگی شان نباشد و این زیبنده جمهوری اسلامی نیست که کارگری شرمنده خانواده خود باشد.

امام جمعه شهر قدس ادامه داد: برای کارگران باید سنگ تمام گذاشت و آنها را تقویت کرد تا تولید با کیفیت و قابل رقابت با دیگر کشورها داشته باشیم. یک رکن اصلی تحقق شعار سال، کارگران هستند و اگر کارگری با اشتیاق کار نکند و به کارگر رسیدگی نشود تولید با کیفیت نخواهیم داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس اهمیت دادن به تولید داخل را سرمایه گذاری برای آینده اقتصاد کشور ارزیابی کرد و تصریح کرد: در این جنگ سخت اقتصادی اصحاب تولید، صنعتگران، تولید کنندگان، کارفرمایان و کارگران در مجاهدان اقتصادی اند و در خط مقدم نبرد اقتصادی با دشمن هستند.همت بلند و عزم راسخ کارگران و کارفرمایان و ایستادگی در نبرد اقتصادی با دشمن طی این سال ها کمتر از نبرد 8 سال دفاع مقدس نیست.

وی افزود: مسئولین پشت جبهه و خط مبارزه اقتصادی هستند و باید این سنگر را حمایت کنند اما مسئولینی هستند که در کاخ های شیشه ای نشسته و در اتاقشان به روی مردم بسته اند و فقط از پشت شیشه ماشین احوال مردم را می پرسند؛ آیا چنین مسئولانی می توانند حامی صنعت، کارفرما و کارگر باشند؟10 سال است که رهبر انقلاب اسلامی مسئله اقتصاد و معیشت مردم را تذکر می دهند اما مسئولین بی توجهی می کنند.

حجت الاسلام جوکار اهمیت دادن به حل مسائل و مشکلات داخلی را در خود کشور مهم دانست و اظهار داشت: چطور جمهوری اسلامی در مسئله کرونا موفق شد به عنوان یکی از کشورهای دنیا موفق عمل کند که این امر با کمک کادر مجاهد و ایثارگر درمان محقق شد و فرمانده این میدان گوش به فرمان ولایت داد و در برابر سلامت مردم با احدی معامله نکرد دولت و سایر قوا و مسئولین نیز مسئله اول خود را بر مقابله با کرونا قرار داند و به ظرفیت های داخلی توجه کردند و اینگونه کشور در این زمینه موفق عمل کرده است.

 امام جمعه شهرستان قدس بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی و تولید و صنعت هم اینگونه متمرکز می شدندو 8 سال دنبال مذاکره و برجام نافرجام نمی شدند، در مسئله اقتصادی نیز موفق می شدیم.در مدت شیوع کرونا مردم همدلی کردند و هر چه داشتند برای تامین بسته های معیشتی اهدا کردند و ایران همدل تشکیل شد. دولت و مسئولین نیز اگر در مسئله تولید پای کار باشند مردم نیز سرمایه های خود را می آوردند اما دولت بر این مسئله وقت نگذاشت و اقتصاد مقاومتی را قبول نکرد.

وی  اهمیت به تولید و احقاق حق کارگر و اهتمام مسئولین در این رابطه را مهم دانست و گفت: مسئولین شهرستانی تابع سیاست های کلان هستند اما انتظار ابتکار عمل و رویکرد جهادی و انقلابی از آنهاست چرا که دولت ها در تغییر هستند و خدمات است که ماندگار می شود.اعمال عنوان شعار سال(تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها) را بهتر است از آخر آن شروع کنیم و ابتدا مانع زدایی انجام شود تا تولید پشتیبانی شود تا بتوان این شعار را محقق کرد.

حجت الاسلام جوکار در پایان در خصوص انتخابات مهم در سال جاری نیز بیان کرد: تنها راهکار تحقق این امر انتخابات 28 خرداد است و تشکیل دولتی که مشکلات مردم را بفهمد،مردم در این سال ها به دلیل فساد برخی مسئولان سفره های زندگی شان جمع شده و کشور آسیب دیده و اقتصاد نابود شده، نیروهای انسانی کارآمد و جوان بسیاری وجود دارد اما موانع سرکار است و قوانین تسهیل وجود ندارد.

 

کد خبر 1052186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha