افتخارآفرینی دانش آموزان در المپیاد علمی

مدیر آموزش و پرورش شیروان از افتخارآفرینی دانش آموزان شیروانی در المپیاد علمی خبر داد.

«علی ابراهیمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: افتخار آفرینی بی نظیر و غرورآفرین دانش آموزان شیروان در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی سال تحصیلی 1400-1399 آموزش و پرورش این شهرستان برای دومین سال پیاپی، سرآمد استان است و برگ زرین دیگری را برای دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان رقم زد.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان بیان کرد: دانش آموزان این شهرستان در آزمون مرحله اول المپیادهای علمی متوسطه 2 در سال تحصیلی 1400-1399 برای دومین سال پیاپی افتخار آفرین و سر آمد استان شدند.

 

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: 269 دانش آموز شیروان در اولین مرحله پذیرفته شدند که این نتیجه در طول تاریخ آموزش و پرورش استان خراسان شمالی و شهرستان شیروان برای اولین بار است که اتفاق افتاده و از 451 نفر پذیرفته شده استان 60 پذیرفته شده دانش آموزان شیروانی هستند که باعث شده این شهرستان با اختلاف بالا شهر دوم در رتبه اول استان قرار بگیرد.

 

وی در مورد پراکندگی درسی پذیرفته شدگان عنوان کرد:  86 نفر جغرافیا، 39 نفر زمین شناسی، 36 نفر ادبیات، 27 نفر تفکر و کارآفرینی، 22 نفر اقتصاد، 15 نفر فیزک، 12 نفر شیمی، 11 نفر ریاضی، 8 نفر نجوم، 6 نفر زیست شناسی، 4 نفر کامپیوتر و سه نفر در سلول های بنیادی پذیرفته شده اند.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان افزود: برای اولین بار است که اکثریت دبیرستان های عادی دولتی شهری و روستایی در این آزمون، دانش آموز پذیرفته شده دارند و بعضی دبیرستان ها برای اولین بار قبولی داشته اند و این یکی از نکات برجسته و بارز آزمون امسال است.

 

ابراهیمیان با بیان اینکه با برنامه ریزی و مساعدت و همت همه فرهنگیان رشد پذیرفته شدگان المپیادهای علمی در دو سال گذشته 174 درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 1399-1398 تعداد پنج نفر از دانش آموزان در مرحله دوم پذیرفته شدند که سه نفر مجوز شرکت در مرحله سوم نداشتند چون پایه دهم بودند و دو نفر به مرحله سوم راه پیدا کردند و حاصل آن کسب یک مدال طلای المپیاد تفکر و کارآفرینی و یک مدال نقره در المپیاد جغرافیا بود.

 

وی ضمن تبریک این موفقیت بزرگ و غرور آفرین به فرهنگیان، دانش آموزان، دبیران، اولیاء، مدیران مدارس، مردم فرهنگ دوست شیروان و به ویژه دانش آموزان پذیرفته شده و خانواده های آنان، ابراز امیدواری کرد با تلاش و کمک همگان شاهد درخشش بیش از پیش این دانش آموزان در مرحله دوم و سوم و بین المللی باشیم.

کد خبر 1052268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha