کرونا، ۷۰ درصد مسافران درون شهری را کاهش داد

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی تاکسیرانی شیروان گفت: کرونا، ۷۰ درصد مسافران درون شهری را کاهش داد.

«جلال پورحسنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: کرونا، ۷۰ درصد مسافران درون شهری شیروان را کاهش داد که اینک هر راننده ای روزانه کمتر از ۱۰۰ مسافر را جابه جا می کنند که قبل شیوع کرونا این تعداد بیش از ۱۵۰ مسافر در روز بود که با توجه به شیوع کرونا و کاهش تعداد مسافران، درآمد آنان نسبت به قبل  بسیار کاهش یافته است.

 

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی تاکسیرانی شیروان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، هفت میلیارد ریال به رانندگان تاکسی در این شهر، خسارت وارد شده است.

 

پورحسنی عنوان کرد: شیروان ۳۵۲ دستگاه تاکسی درون شهری دارد که اینک میانگین درآمد ماهانه هر راننده تاکسی، ۲۰ میلیون ریال است که این میزان درآمد با توجه هزینه های بالای اصطلاک ماشین و مخارج زندگی جوابگوی نیاز آنان نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان مربوطه انتظار می رود برای جبران خسارت وارد شده به رانندگان تسهیلات در اختیار آنان قرار گیرد تا بخشی از بار مشکلات آنان کم تر شود زیرا که اینک درآمد آنان مقرون به صرفه نیست و بسیاری آنان از این موضوع گلایه مند هستند.

 

وی به دیگر مشکلات آنان اشاره کرد و گفت: با توجه به اعمال محدودیت های کرونایی و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تعداد مسافران، صندلی عقب یک یا دو سرنشین بیشتر نمی توانند سوار کنند.

 

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی تاکسیرانی شیروان از افزایش ۵۷ درصدی نرخ تاکسی ها در این شهر خبر داد و افزود: قبلاً هزینه جابه جایی هرفرد در یک مسیر، ۸ هزار ریال بود که اینک به ۱۳ هزار ریال افزایش یافته ولی برخی  به دلیل نداشتن پول خرد از مسافر ۱۵ هزار ریال دریافت می کنند.

 

وی تصریح کرد: برای حل مشکل پول خرد با بانک ها و کمیته امداد مکاتبه شده که آنان هم پول خرد به اندازه کافی ندارند.

 

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ خراسان شمالی محسوب می شود.

 

کد خبر 1052277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha