شیح عیسی قاسم: ملت بحرین آماده گفتگوی نتیجه بخش هستند

«شیخ عیسی قاسم» در بیانیه ای اعلام کرد: بحرین نیاز به اصلاحات ریشه‌ای مبتنی بر صداقت و جدیت دارد که ثبات در این کشور را تضمین می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اللولوة، «آیت الله عیسی قاسم» مرجعیت شیعیان بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: بحرین با مجموعه ای از بحران های شدید و اوضاع گیج کننده و بهم ریخته مواجه است که موجودیت آن را تهدید می کند. این وضعیت  ناشی از سیاست رسمی است. این سیاست می تواند این بحران ها را ماندگار کند و آنها را افزایش دهد و با این روش پیچیدگی ها را تداوم دهد. این سیاست را در برخوردبا ملت بدون تمایل به اصلاح یا تغییر دنبال می کند.

 

در این بیانیه آمده است: نتیجه این سیاست این است که به زودی خود را در محافل منطقه ای و جهانی بیگانه می بیند و با روند کلی سیاست درجهان مغایر دارد. این نتیجه ای است که هیچ ابرقدرتی آن را تحمل نمی کند.

 

براساس این بیانیه ، این سیاست می تواند شماری از زندانیان از جمله رهبران و شخصیت های مقاومت را از زندان ها آزاد کند و وضعیت حقوقی و سیاسی را اصلاح جزئی کند. نتیجه این کار با گذشته تفاوت زیادی ندارد و راه حلی برای مشکل داخلی نیست و نیازهای دیگر را اصلاح نمی کند.

 

آیت الله عیسی قاسم در بیانیه ای اعلام کرد: این سیاست می تواند گزینه اصلاحی از نظر حقوق بشر عمومی و حقوق سیاسی باشد. اما به توافق سیاسی راحت بین ملت و حکومت و ثبات طولانی مدت برای امنیت ملی جامع منجر نمی شود. این سیاست فرصتی برای ترمیم بسیاری از شکاف ها ایجاد می کند که سیاست غلط ان را ایجاد کرده است و کشور را در مسیر فروپاشی قرار داده است.

 

در این بیانیه آمده است: اما اگر این سیاست صادقانه و جدی و در راستای ایجاد راه حلی ارزشمند و و تأثیرگذار برای مشکلات حاد و مزمن ملی باشد ،منجر به رابطه مثبت و پایدار بین مردم و حکومت و موثر در خط پیشرفت ملی و رهایی از منفی های گذشته می‌شود. به همین دلیل فرصتی حقیقی برای ساخت مشترک فراهم می کند که موقعیت پیشرفته ای را برای کشور درهمه سطوج ایجاد می کند. بنابراین نیاز به اصلاحات ریشه‌ای است که صداقت و جدیت و تداوم آن از طریق قانون اساسی که از اراده ملت و نهادهای قانونی ناشی شده است، تضمین می کند.

 

در ادامه بیانیه شیخ عیسی قاسم آمده است: این تصویری از اصلاحات هدف اصلی تمام حرکت‌ها، جنبش‌ها، انتفاضه، تحصن و راهپیمایی و خواسته های مربوط با این سرزمین است و هدف آن آسایش، قدرت، عزت، امنیت و عدالت برای همگان است.

 

آیت الله عیسی قاسم  گفت: ماندن هر زندانی که به خاطر دفاع از آزادی ملت و حقوق و کرامت و نقش سیاسی سلب شده اش در زندان است، با نیت اصلاحات مغایرت کامل دارد؛ به همین دلیل هیچ گونه اصلاحاتی باور پذیر نیست تا زمانی که این زندانیان در زندان هستند.

 

براساس این بیانیه، نویسندگان برخی از مطبوعات و روزنامه های رسمی که سیاست رسمی دولت را بیان می کنند، کسانی هستند که زبان درستی را در مخاطب قرار دادن ملت به کار نمی گیرند و به جایگاه آن توهین می کند، درحالی که باید به حقوق و جایگاه و شایستگی ها آنها توجه شود و با ادب آنها را مخاطب قرار داد.

 

در این بیانیه آمده است: ملت ما ملت مقاومی است که بسیاری از حقوقش پایمال شده است و فداکاری زیادی کرده اند و در راه آزادی و گرفتن حقوق خود ثابت قدم هستند. آنها درجنبش خود عقلانی ترین راه و دورترین راه به خشونت را در پیش گرفته اند. رهبران و شخصیت های بحرین خواستار رفتار مسالمت آمیز در احیای حقوق و آزادی خود شدند.

 

شیخ عیسی قاسم در این بیانیه اعلام کرد: این ملت صحیح نمی داند که برای بازگرفتن حقوق خود به گدایی متوسل شود و برای به رحم آوردن طرف مقابل مورد ترحم قرار گیرد.  

 

در این بیانیه آمده است: ملت کاملا می داند که از حقوقی برخوردار است و حدود آن را می داند و به آن پایبند است. به همین دلیل می تواند برای ورود به گفتگوی نتیجه بخش درباره حقوق سیاسی و سایر حقوق آماده شود. بسیاری از مخالفان به گفتگوی جدی نجات بخش دعوت کرده اند که طرف رسمی این دعوت را نادیده گرفته است. این دعوت بدون توقف پابرجاست.

 

کد خبر 1052280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha