وجود  ۱۸۰ خانه عالم در روستاهای همدان

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۸۰ روستای استان همدان خانه عالم داریم، گفت: با توجه به تعداد بالای روستاهای استان بسیاری از روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار نیازمند خانه عالم هستند که اعتبار کافی برای ساخت آن وجود ندارد.

حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه سال گذشته با همکاری بنیاد برکت  و مشارکت‌های مردمی ۱۰ خانه عالم در شهرستان ملایر ساخته شد ،گفت: سال گذشته به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۸۳۰ میلیون تومان برای تعمیر خانه‌های عالم اختصاص یافت که بخش مهمی از این تعمیرات در حال انجام است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۸۰ روستای استان خانه عالم داریم ، گفت: با توجه به تعداد بالای روستاهای استان بسیاری از روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار نیازمند خانه عالم هستند که اعتبار کافی برای ساخت آن وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد خانه عالم در روستاها و شهرها ارتباط مردم با روحانیون و رفع دغدغه‌های دینی و مذهبی آنان است، بیان کرد: در راه دین و ترویج اندیشه‌ها و آموزه‌های دینی هر اندازه که هزینه شود، کم است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید باورهای دینی مردم و به‌ویژه نسل جوان را بیش از پیش تقویت کرد ، یادآور شد: حفظ و ترویج معارف دینی، تبلیغ احکام اسلامی در مناطق برای حضور تمام وقت مبلغان به منظور ترویج و نشر معارف و آموزه‌های دینی از اهداف ساخت و افتتاح خانه عالم در روستاها و شهرها است.

 

حجت الاسلام نظیری با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان گفت: برگزاری مسابقه فصل بندگی در کشور، طرح خادمیاران قرآنی در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی در مناطق محروم و برنامه‌های قرآنی و دینی در فضای مجازی، طرح کمک‌های مومنانه هیات های مذهبی و... از جمله برنامه‌های  اجرای در ماه رمضان است.

 

 

 

کد خبر 1052378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha