جاده های جنوب کرمان بارانی است رانندگان احتیاط کنند

مجتبی رئیسی گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و بروز ناپایداری ها از روز گذشته در جنوب استان شاهد بارش پراکنده باران در برخی از مناطق جنوبی استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان «مجتبی رئیسی»، گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و بروز ناپایداری ها از روز گذشته در جنوب استان شاهد بارش پراکنده باران در برخی از مناطق جنوبی استان هستیم.



معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره شدت بارش ها در مناطق بالا دستی و کوهستانی، بیان کرد: بارش شدید باران دیروز و شب گذشته در ارتفاعات شهرستان فاریاب، جیرفت و عنبرآباد سبب بروز خسارت های جزئی به راه های روستایی این مناطق شده است.


وی از تخریب بستر راه روستایی موردان به زه مکان در شهرستان فاریاب خبر داد و افزود: با توجه به جاری شدن سیلاب از مناطق بالا دستی و شدت سیلابها این محور روستایی در معرض خسارت قرار دارد.


 رئیسی با اشاره به اعزام گشت های راهداری به راه های روستایی بخش ساردوئیه، و شهرستانهای جیرفت، فاریاب و عنبرآباد، تاکید کرد: در صورت ایجاد خسارت به بستر راه و آب بردگی ها دستگاه های راهداری به محل اعزام و نقاط آسیب دیده را مرمت و تیغ زنی می کنند.


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از مناطق دستکاری و هدایت روان آبها به سمت جاده ها و پل ها سبب شده است این پلها ورودی سیلاب بیشتر از ظرفیت طراحی شده را جذب و بعضا سبب تخریب و خسارت به این ابنیه فنی را شاهد باشیم.


وی با بیان این مطلب که احداث سیل بندها موجب هدایت سیلاب و دستکاری در حریم رودخانه های بالا دستی و در نتیجه هدایت سیلاب های سنگین به سمت جاده ها و پل ها از عمده مشکلات حوزه راهداری است، اظهار کرد: دهیاری ها، صاحبان زمین های زراعی و مردم ساکن روستاها بایستی به این نکته توجه داشته باشند که دستکاری در مسیر رودخانه ها و هدایت سیلاب به مناطق غیر کارشناسی عواقب بد و تخریب اموال عمومی را به دنبال دارد که قانون گذار هم برای این‌گونه دستکاری های خودسرانه جرائمی را در نظر گرفته است.


رئیسی ابراز کرد: تا دوشنبه همین هفته وضعیت ناپایداری های جوی بر منطقه جنوب استان حاکم است بنابراین مردم و رانندگان از توقف در آبنماها در زمان بروز بارندگی ها جدا خودداری و به توصیه های ایمنی  راهداران در گذر از جاده ها توجه کنند.



معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در خاتمه عنوان کرد: شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها و حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم و رانندگان از وضعیت جوی راه ها است.

کد خبر 1052383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha