پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در لرستان

آشتاب، گفت: در سه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی برای هزار و ۳۴۰ طرح پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب»، امروز(11اردیبهشت)، امروز(11اردیبهشت) در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز کار و کارگر، با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاها، اظهارداشت: طی سه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی پرداخت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: این مبلغ وام برای هزار و ۳۴۰ طرح در استان لرستان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به تعطیلی برخی مشاغل به علت شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: در سال گذشته با توجه به شرایط شیوع کرونا و مشاغل متضرر از کرونا، ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال ۲۴ هزار و ۵۸۶ نفر، پرداخت حقوق، مطالبات کارگران و تأمین مواد اولیه مورد نیاز بنگاه ها پرداخت شده است.

 

آشتاب خدمات در اشتغال لرستان را حدود ۴۰ درصد عنوان و بیان کرد: حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار در اولویت قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹ هزار و ۷۰۸ مورد بازرسی از بنگاه‌ها انجام و ۶ هزار و ۹۱۲ ساعت نفر آموزش در راستای کاهش حوادث ناشی از کار ارائه شده است، گفت: این اقدام در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به اخراج ۴۶ نفر تبعه غیرقانونی از  واحدهای تولیدی استان و جایگزینی ۳۴ نفر بومی خبر داد و خاطرنشان کرد:  طی سال گذشته ۶ هزار و ۸۹۰ پرونده به مراجع قضایی کارگری استان ارجاع و سه هزار و ۲۵۰ پرونده با صلح و سازش ختم شد.

 

آشتاب به پرداخت تسهیلات در سال گذشته اشاره کرد و عنوان داشت: ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و پنج میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به سه هزار و ۳۵ نفر فرزندان تحت حمایت بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است.

 

کد خبر 1052415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha