پیگیری های نمایندگان مجلس برای تامین اعتبار طرح هادی روستایی فارس موثر است

زمانی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در استان فارس دارای طرح هادی روستایی هستند و یک هزار و ۱۰۰ طرح هادی نیز نیازمند تامین اعتبار و بازنگری هستند که تامین اعتبار آن با پیگیری و همراهی نمایندگان مجلس میسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (شنبه 11 اردیبهشت) در دیدار با نماینده شهرستان ‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد گشایش های قانونی در تامین منابع موجب راهگشایی در مسیر توسعه و محرومیت زدایی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس افزود: افزایش محدوده روستاها با اجرای طرح های بازنگری امکان پذیر است و بنیاد مسکن فارس طرح های خود در این زمینه را در شهرستان های سپیدان و بیضا انجام داده است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در استان فارس دارای طرح هادی روستایی هستند و یک هزار و ۱۰۰ طرح هادی نیز نیازمند تامین اعتبار و بازنگری هستند که تامین اعتبار آن  با پیگیری و همراهی نمایندگان مجلس میسر خواهد شد.

زمانی با اشاره به پیشرو بودن استان فارس در اجرای طرح های هادی و بازنگری طرح ها بیان کرد: بنیاد مسکن استان فارس در سال گذشته 111 طرح هادی در مناطق روستایی این استان را مورد بازنگری قرار داد که در کارآفرینی، حمایت از اشتغال و رفع محرومیت ها نقش مطلوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال گذشته 335 طرح هادی نیز در مناطق روستایی فارس اجرا شد و بنیاد مسکن  تا کنون در یک هزار و 264 روستای بالای 20 خانوار استان فارس طرح هادی را اجرا کرده است.

زمانی اضافه کرد: بیش از 64 درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای استان با بهره گیری از تسهیلات پرداختی بنیاد مسکن مقاوم سازی شده اند که برای بازسازی این واحدهای مسکونی یک هزار و 925 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

وی با اشاره به کمک به واحدهای مسکونی خانواده های دارای 2 عضو معلول گفت: بنیاد مسکن فارس در سال گذشته برای 657 واحد مسکونی 75 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

زمانی افزود: مدیر بنیاد مسکن در شهرستان فیروزآباد با بهسازی روستای «کلسیان» با اعتبار 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اقدامات موثری انجام داده است و در روستای «نجف آباد مرکزی» و  «مورجان» بهسازی انجام شده است.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن ساخت 80 واحد مسکونی را در قالب تفاهم نامه برای مددجویان و اقشار آسیب پذیر در فیروزآباد پذیرفته است و با پرداخت تسهیلات 500 میلیون ریالی و وام های رایگان 300 میلیون ریالی ساخت واحد های مسکونی مددجویان را دنبال می کند.

زمانی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن برای توسعه و محرومیت زدایی در روستای «حسن آباد» داراب گفت: این روستا در برگیرنده برخی از جاذبه های گردشگری است که شهرت ملی و جهانی دارند و بنیاد مسکن طرح های توسعه گردشگری روستایی را در این رسوتا مورد حمایت قرار می دهد.

وی افزود: برای توسعه روستایی در شهرستان داراب 655فقره تسهیلات مقاوم سازی با همکاری بانک های عامل با اعتباری بیش از 32میلیارد و 750میلیون تومان، پرداخت 260فقره تسهیلات مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان و پرداخت 260 فقره کمک بلاعوض مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و800میلیون تومان در سال گذشته پرداخت شده است.

زمانی اعلام کرد: پرداخت 54 فقره وام رایگان و بلاعوض  به اقشار کم درآمد، خانوارهای 2 معلولی و ایتام  با اعتباری بیش از 352میلیون تومان از سایر اقدامات بنیاد مسکن فارس در سال گذشته در داراب به شمار می رود.

کد خبر 1052433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha