بیش از ۹۰۰ نفر بیمار بستری کرونایی در کرمان/ وضعیت سیرجان و جنوب استان نگران کننده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر ۹۱۵ نفر بیمار کرونایی بستری در سطح استان داریم و وضعیت سیرجان و جنوب استان نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، دکترحمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(11 اردیبهشت) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا از روند ثابت موارد ابتلا به بیماری طی هفته گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر 915 نفر بیمار کرونایی بستری در استان داریم.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان 60 درصد از این آمار را مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانست و ادامه داد: تست 504 نفر از بیماران بستری، مثبت قطعی و بقیه نیز به لحاظ تشخیص بالینی، مثبت و 134 نفر بیمار کرونایی در آی سی یو و 40 نفر تحت دستگاه ونتیلاتور هستند.

 

 

وی با ابراز امیدواری بر اینکه طی یک هفته تا 10 روز آینده روند بیماری نزولی باشد؛ گفت: اما هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و به دلیل پهناور بودن و اقلیم متفاوت استان ممکن است مدت طولانی تری در قله پیک بمانیم.

 

 

رشیدی نژاد نسبت به وضعیت سیرجان و جنوب استان ابراز نگرانی کرد و افزود: سیرجان 200 بیمار بستری دارد و در جنوب نیز زیرساخت ها مقداری ضعیف تر است و شرایط متأثر از همجواری با هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

 

 

وی در خصوص واکسن کرونا هم با اعلام اینکه تاکنون 65 هزار و 6 واکسن به استان کرمان وارد و به 40 هزار و 631 نفر در نوبت اول تزریق انجام شده؛ ادامه داد: به 10 هزار و 216 نفر نیز دوز دوم  تزریق شده و 10 هزار واکسن باقی مانده برای نوبت دوم دوز اول و بخشی افراد دارای اولویت و سالمندان است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه 44 هزار و 171 نفر افراد بالای 80 سال در استان کرمان واکسن کرونا دریافت کردند؛ تصریح کرد: بالای 90 درصد افرادی که در اولویت بودند، فاز یک واکسن را دریافت کردند.

 

 

وی در خصوص درخواست بعضی از ادارات برای واکسن؛ اعلام کرد: در این باره طبق پروتکل و دستورالعمل وزارتخانه عمل می کنیم و سند ملی و بخشنامه اجرایی وزارتخانه بالادست ما است.

 

 

رشیدی نژاد در پایان گفت: تاکنون تخلفی در خصوص واکسن در استان گزارش نشده است.

کد خبر 1052460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha