حل مشکلات معیشتی کارگران، پیش نیاز تقویت تولید داخلی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع)، حل مشکلات معیشتی کارگران و تلاش در جهت تکریم آن ها را پیش نیاز تقویت تولید داخلی برشمرد.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت روز کار و کارگر ابراز داشت: در آموزه های اسلامی توجه ویژه ای به ضرورت تکریم کارگران و نیز اهمیت دادن به مقوله کار شده و لذا همین مساله رسالت ما را در تجلیل از مقام کار و کارگر بسیار سنگین می کند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) افزود: کارگران یکی از محورهای مهم اقتصاد کشور هستند که توجه به نیازها و رفع دغدغه های معیشتی آن ها باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

 

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: واقعیت تأسف باری که وجود دارد این است که با تورم موجود، حقوق کارگران کفاف هزینه های سرسام آور زندگی امروزی را نمی دهد و از این حیث ، مسئولان قوای سه گانه باید فکری برای مباحث معیشتی و اقتصادی قشر ضعیف کارگر کنند.

 

وی بیان داشت: یکی از مشکلات جدی کارگران ناظر به بحث مسکن است به طوری که بخش اندکی از آن ها ، مسکن ملکی دارند و بسیاری از آن ها مستأجر هستند و به ویژه در سال های اخیر با تورم افسارگسیخته، شاهد افزایش بسیار زیاد اجاره بها در کشور هستیم و همین مساله بیشترین فشار ممکن را به قشر کارگر وارد نموده است.

 

اسلامی افزود: البته مشکلات معیشتی از جمله در بحث مسکن تنها مربوط به قشر کارگر نمی شود بلکه به نوعی، دیگر اقشار جامعه را هم درگیر خود ساخته اما به جهت حقوق اندک کارگران، این عزیزان بیشتر در این زمینه ها تحت فشار و مضیقه هستند.

کد خبر 1052494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha