سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع گیلان تصویب شد

اختری کشت گیاهان دارویی در مراتع استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع استان تهیه و تصویب شده است.

«​میرحامد اختری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه برای نخستین بار در گیلان در جهت کشت گیاهان دارویی نظیر گل گاوزبان و گلپر در مراتع استان گیلان اقدام شده است اظهار داشت: استان گیلان در کشت گیاهان دارویی جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته و از این حیث حائز رتبه برتر است.

 

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان شهرستان های املش، سیاهکل، تالش، شفت، رضوانشهر، رودبار و رودسر را از جمله مناطقی که در آن‌ها کشت گیاهان دارویی انجام می‌گیرد اعلام کرد و یادآور شد: سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع استان گیلان که دارای ویژگی‌ها و کارکردهای خاصی است تهیه و تصویب شده است.

 

اختری به برخی از کارکردهای سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع استان گیلان اشاره کرد و در تشریح بیشتر این مطلب افزود: شناسایی ظرفیت های جدید، افزایش سطح تحت پوشش گونه ها و توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی از جمله فواید و،کارکردهای مورد توجه این سند راهبردی محسوب می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع استان گیلان در واقع اصلاح طرح های مرتع داری به طرح های چندمنظوره و تلفیقی را دنبال می کند تصریح کرد: به سبب تهیه سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع استان، دامداران نیز می‌توانند درآمدهای جانبی و جایگزین چرای دام مازاد خود را از مراتع داشته باشند.

 

اختری از وجود چیزی در حدود 86 میلیون هکتار مرتع در سطح کشور سخن گفت و با بیان اینکه از این مساحت 245 هزار هکتار سهم استان گیلان اذعان کرد: انتظار داریم مردم و مرتع‌داران سخت‌کوش ما از این نعمات و موهبت‌های الهی به‌نحو احسن استفاده کنند تا نسل‌های آینده هم بتوانند از منابع طبیعی بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان مبارزه با تخریب و تصرف اراضی ملی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این اقدام نیازمند عزم ملی است خاطرنشان کرد: از آن‌جا که امر صیانت و حفاظت از منابع طبیعی رابطه مستقیمز با موضوع حیات انسان دارد بنابراین در این راستا نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

کد خبر 1052495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha