روش‌‌های ناکارآمد تبلیغ، به فعالیت‌های مسجدی آسیب می‌زند

حجت‌الاسلام والمسلمین دفتری گفت: مساجد باید روش‌های جدید تبلیغی را برای جذب نسل جوان به کار گیرند و بسنده کردن به روش‌های ناکارآمد، آسیبی است که تهدید جدی برای مساجد به حساب می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین دفتری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره همانطور  که مقام معظم رهبری فرمودند هنوز از موثرترین روش های تبلیغی و جذب مردم به دین است، اظهار کرد: همین روش اگر به صورت سنتی استفاده شود و روزآمد و متنوع نباشد، کارآیی خود را از دست می دهد.

 

این مشاور جامغه تعلیمات اسلامی افزود: مساجد باید برای جوانان جذاب باشند و در این میان، منبرها و روش برخورد ائمه جماعات با نسل جوان باید جذابیت لازم را داشته باشند درحالی که عموم منبرها جذابیت ندارند.

 

وی اضافه کرد: تجدیدنظر در روش تبلیغ و خطابه و منبر ضروری است که ما با همکاری جامعه تعلیمات اسلامی در این زمینه کار پژوهشی خوبی را داریم انجام می دهیم تا بتوانیم بسته خوبی برای روش درست تبلیغ و منبر در مساجد، هیئت ها و سایر محافل مذهبی تدوین و در اختیار روحانیون و منبری ها قرار دهیم. ما در این کار حتی دنبال این موضوع هستیم که منبر مراسم ترحیم که در مساجد و سایر مراکز برگزار می شود، تغییر کند زیرا بسیاری از افراد فقط برای شرکت در مراسم ختم است که به مساجد می آیند.

 

دفتری گفت: ائمه جماعات باید مخاطب‌شناس باشند و راه های جدید جذب نسل جوان را بیاموزند و با سیستم روز جوانان را جذب کنند. این مهم در صورتی محقق می شود که ائمه جماعات اهل مطالعه و پژوهش باشند که ما هم در جامعه تعلیمات اسلامی و هم در جامعه مبلغین خوراک فکری لازم را تهیه کرده ایم.

 

وی ترویج اخلاق اسلامی را از وظایف مهم ائمه جماعات مساجد دانست و گفت: منبر روحانیون باید علاوه بر بیان نکات آموزنده قرآنی و احکام شرعی، باید آموزه های اخلاقی را نیز با با زبان نو و جذاب در اختیار نسل جوان قرار دهد.

 

کد خبر 1052518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha