۷۵ درصد گلستانی ها پرونده سلامت دارند

کبیر گفت: پوشش پرونده سلامت در سطح استان گلستان ۷۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» ظهر امروز (شنبه 11 اردیبهشت) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: 24 هزار نفر افراد بالای 80 سال در استان گلستان وجود دارد که بیش از 16 هزار نفر از این افراد برای واکسیناسیون قابل دسترس هستند.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: شاخص جمعیت بالای 80 سال در شهرهای مختلف استان متفاوت است و برای مثال در شهرستان بندرگز میانگین سالمندی نسبت به دیگر شهرستان ها بالا است.

 

کبیر یادآور شد: پوشش پرونده سلامت در سطح استان گلستان 75 درصد است و در روستاها بیش از 95 تا 100 درصد پرونده سلامت تشکیل شده ولی در مناطق شهری این مشکل بیشتر وجود دارد.

 

وی افزود: با اعلام مرحله ای واکسیناسیون ممکن است ازدحام برای واکسن به وجود بیاید و اگر پرونده های سلامت ما تشکیل شده باشد می توانیم شرایط را کنترل کنیم.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: نزدیک به یک میلیون نفر از جمعیت استان گلستان در روستاها و شهرهایی با بیش از 20 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.

 

کبیر یادآور شد: در گروه 65 تا 75 سال به بالا مشکلات و محدودیت هایی به خاطر بیماری این افراد داریم و لذا برای واکسیناسیون به چند مرکز نیاز داریم که بتوانیم در یک مقطع مشخص واکسیناسیون این افراد را انجام دهند.

 

 

کد خبر 1052530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha