گفتمان‌سازی در حوزه خانواده و جمعیت اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام مهدوی اولویت محوری برنامه‌های تبلیغات اسلامی را در گیلان گفتمان‌سازی در حوزه خانواده و جمعیت اعلام کرد و گفت: در بحث تبلیغ، نیازمند گفتمان‌سازی و تدوین یک مهندسی جدید هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» امروز(شنبه، 11 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در بحث تبلیغ، نیازمند گفتمان‌سازی و تدوین یک مهندسی جدید هستیم اظهار داشت: یکی از اولویت‌های محوری برنامه‌های تبلیغات اسلامی در گیلان گفتمان‌سازی در حوزه خانواده و جمعیت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برنامه‌ریزی و جهت‌گیری این نهاد با اولویت گفتمان‌سازی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه امروزه یکی از اولویت‌های مهم امر تبلیغ گفتمان‌سازی در فضای اجتماع است عنوان کرد: با توجه به این جنگ تمدنی که در دنیای امروز مشاهده می‌کنیم این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که وجود دارد.

 

مهدوی با تاکید بر اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلام و مسلمین جهان هویت پیدا کرده‌اند تصریح کرد: دشمنان اسلام و مسلمانان جهان تحمل دیدن این قدرت را ندارند بنابراین با هر روش ممکنه و با هر ابزاری درصدد کینه‌ورزی، تفرقه‌افکنی، ایجاد اختلال و توطئه‌افکنی در صفوف به هم پیوسته مسلمانان را دارند.

 

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری را نیز مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه راه رسیدن به تمدن اسلامی در این بیانیه راهبردی ترسیم شده است ابراز داشت: مطمئنا وقتی چنین نقشه‌های راهی برای جهان اسلام و سعادت آن تدوین می‌شود نوع دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های دشمنان هم متقاوت شده و وسعت و پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه افرادی که می‌خواهند در این صف‌آرایی علیه دشمنان اسلام و مسلمین حضور پیدا کنند باید به سلاح روز مجهز باشند افزود: آثار و تبعات جنگ نرم یقینا بیشتر از جنگ سخت است و استکبار پس از تحمیل هشت سال جنگ بر نظام جمهوری اسلامی و شکست در آن، وارد جنگ نرم با انقلاب اسلامی شدند.

 

مهدوی جدی گرفتن قضیه گفتمان‌سازی را با توجه به اینکه دشمن از جهت تبلیغی وارد بسیاری از مقوله‌های متعدد می‌شود ضروری دانست و تصریح کرد: روش‌های سنتی تبلیغ از طریق منبرها و مانند آن هنوز جایگاه دارد از طرفی در اینجا باید یک جبهه مؤمنانه شکل بگیرد زیرا در رابطه با بحث تبلیغ نیازمند یک مهندسی جدید هستیم.

 

وی پی‌ریزی شیوه‌های جدید تبلیغی در فضای خاص و سبک زندگی متفاوتی که ما امروزه در آن به سر می‌بریم را لازم خواند و با بیان اینکه باید بر اساس این شیوه‌های جدید به رسالت و وظایف خود عمل کنیم افزود: هدف از چنین نشست‌هایی این است که ما در حلقه مربوط به تبلیغ از دوستان واعظ و مبلغین استفاده کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اولویت‌های امسال این سازمان را در امر تبلیغ، گفتمان‌سازی اعلام کرد و یادآور شد: البته در استان گیلان برنامه‌های محوری تبلیغات اسلامی ناظر به اوضاع فرهنگی و اجتماعی در حوزه خانواده و جمعیت در اولویت نخست قرار دارد یعنی از روش گفتمان‌سازی برای امر خانواده و جمعیت استفاد می‌شود.

 

مهدوی گیلان را به گواه آمار و گزارشاتی که سازمان‌های متولی جمعیت ارائه داده‌اند پیرترین استان کشور دانست و با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در گیلان مدام در حال افول است گفت: گیلان یکی از استان‌های مهم شیعیان است و سبک زندگی که در آن در حال حاکم شدن است از این جهت ما را با یک خطر عظیم مواجه می‌سازد.

 

وی بالا رفتن آمار طلاق در گیلان و اینکه استان از این حیث هم در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: بر این جهت وظیفه تبلیغی ما می‌طلبد که ذهن خودمان را در این دستگاه فرهنگی و تبلیغی یعنی سازمان تبلیغات اسلامی مشغول موارد حول محور خانه و خانواده کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اولویت دوم برنامه‌ای و محوری این نهاد را ساماندهی سواحل و تفرجاگاه‌ها ذکر کرد و افزود: گیلان استانی گردشگری است و از دیرباز با توجه به حضور مسافران و گردشگران مختلف در سواحل و تفرجگاه‌ها در حوزه فرهنگی و تبلیغی همیشه متدینین، مؤمنین استان و روحانیون در مورد صحنه‌ها و رفتارهای هنجارشکن دغدغه‌مند بوده و هستند.

 

مهدوی اولویت کاری سوم سازمان تبلیغات اسلامی را بحث ساماندهی کنش‌گری نهادهای مذهبی و ارتقاء اثرگذاری آن‌ها اعلام کرد و بیان داشت: حوزه علمیه، مساجد و یا هیئت‌های مذهبی از جمله این نهادها و تشکل‌ها محسوب می‌شوند که در صورت برطرف شدن ضعف کنشگری این نهادها، بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی حل می‌شود.

 

وی هدف شبکه تبلیغ را مورد بررسی قرار داد و با تاکید بر اینکه تبلیغ را باید در سراسر استان گیلان به سمت و سوی گفتمان‌سازی سوق بدهیم خاطرنشان کرد: باید تبليغ را به مسیری ببریم که گفتمان‌ساز باشد و اینطور نباشد که مسجد و محفل تنها یک طیف خاص از مردم را پوشش دهد و از بسیاری از دغدغه‌های سیاسی، فرهنگی، دینی و اجتماعی غفلت شود.

 

کد خبر 1052586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha