درخواست حاجی میرزایی برای اولویت واکسیناسیون قرار گرفتن فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش از ریاست جمهوری درخواست کرد تا معلمان، دانش آموزان و کادر مدرسه در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند تا سال تحصیلی جدید آموزش به صورت حضوری و بدون دغدغه نگرانی باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی میرزایی» در مراسم «سپاس معلم» که عصر امروز شنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور رییس جمهوری و معلمان منتخب برگزار شد و به صورت مجازی از شبکه شاد پخش شد گفت:روز معلم روز استاد شهید «مرتضی مطهری» بزرگمردی که سهم بزرگی در ساخت بنیان‌های اعتقادی، اخلاقی و فکری جامعه داشت است، این روز، روز شهیدان باهنر و رجایی و تمام معلمان سخت کوش، خلاق و فداکار است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به  معلمان فداکاری که جانشان به خاطر دانش آموزان از دست دادند یا فداکاری کرند گفت: روز معلم روز :«محسن خشخاشی» معلم بروجردی است که در کلاس درس مظلومانه به شهادت رسید. روز «حمید کنگوزهی»، معلم سیستانی که فداکارانه زیرآوار ماند تا دانش‌آموزانش را نجات دهد. روز اکبر عابدی است که خودش در آتش سوخت تا دانش‌آموزانش سالم بمانند. روز کاظم صفرزاده است که جانش را به سیلاب سپرد تا دانش‌آموزانش زنده بمانند. روز حسن امیدزاده است که برای نجات جان دانش‌آموزش از آتش، زیبایی چهره و جوانی اش را هدیه کرد. روز حمیده دانش است که غرق شد تا جان دانش‌آموزانش را نجات دهد. روز «محمدعلی محمدیان»است که موی خود را تراشید تا شاگرد سرطانی اش ناراحت نباشد.

 

وی ضمن تشکر از معلمانی که با شیوع ویروس کرونا فعالیت آموزشی خود را مجازی انجام دادند گفت: روز معلم روز معلمانی است که با وجود کرونا از روی تخت بیمارستان و با تدریس روی دیواره یخچال یا در ماشین آموزش را تعطیل نکردند.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: خانه و دامان پرمهر مادران به عنوان اولین مدرسه و زمزمه‌های محبت آمیز معلمان در مدرسه به عنوان خانه دوم است.  همچنین دوران کودکی و نوجوانی عمیق ترین تاثیر را دارد و  و سهل ترین زمان برای شکل پذیری هویت و شخصیت، مهمترین فرصت برای تغذیه و رشد قابلیت‌های ممتاز انسانی است که آینده و تمدن کشور ها را می سازد.به یقین می توان گفت نرم ترین امکان و راه برای ساختن آینده و نوسازی تمدن از این طریق میسر می شود. خانواده ها و معلمان، قهرمانان، راهبران و کارگردانان این میدان هستند.

 

وی افزود: معلم به عنوان جانشین همه نداشتن‌ها و جبران کننده همه کاستی‌ها می‌شناسیم، معلم باکیفیت و باانگیزه است که می‌تواند همه کاستی‌ها را جبران کند.نظام جذب و ساماندهی معلم که متاسفانه با معایب بزرگی روبرو بود در سایه تصمیم راه گشا و راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آرامش رسید و زمینه را برای جذب معلمان باکیفیت هموار شد.

 

وی با اشاره به تصویب و تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی گفت:این لایحه  با هدف فراهم کردن بستر مناسب ارتقای توانمندی‌ها و صلاحیت‌های معلمی است.

 

وزیر آموزش و پرورش خانواده ها را به عنوان دستیار معلم نام برد گفت: فعالیت آموزشی به صورت مجازی در شرایط کرونا به ما آموخت هیچ چیزی جایگزین مدرسه و معلم نمی شود.

 

وی از ریاست جمهوری درخواست کرد تا معلمان، دانش آموزان و  کادر مدرسه در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند تا آموزش حضوری بدون دغدغه  و نگرانی برگزار شود.

کد خبر 1052607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha