کوتاهی در فرایند تعلیم و تربیت خطرناک است

آیت الله عبادی با بیان اینکه رسالت معلم ساخت بنای انسانیت است، گفت: هدف و غایت نظام تعلیم و تربیت در اسلام پرورش فطری انسان و هدایت او به قله های کمال است و هر نوع کوتاهی در این فرایند خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۲ اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت آغاز هفته معلم اظهار کرد: در سیستم بشری چنانچه انسان های بیدار تربیت شوند، مزاحم شیاطین استعمارگر هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه روبه‌صفتان شیطان صفت وجود مطهری‌ها را بر نمی تابند و حذفشان می کنند، گفت: بر اساس اندیشه استعمارگران؛ مطهری ها باید بمیرند تا شیاطین توانایی عرض اندام داشته باشند.

 

وی در ادامه لازمه تحقق آرمان های اسلام و انقلاب را تربیت انسان سالم، ماهر و توانمند دانست و تأکید کرد: این مربیان که هم خود به سمت قله های کمال حرکت می کنند و هم دست مربیان را گرفته و پابه پا به سمت این قله ها می برند از این رو باید گفت خوش به حال معلمانی که خود وارسته به مکارم اخلاق هستند و هم چون شمع می سوزند تا چراغ راه دانش آموزان شوند تا راه گم نکنند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: از آنجا که هدف و غایت نظام تعلیم و تربیت در اسلام پرورش فطری انسان و هدایت او به قله های کمال است، بنابراین هر نوع کوتاهی در این فرایند خطرناک است.

 

وی افزود: معلم در مسیر شناسایی، کشف، پرورش، هدایت و به فعل درآوردن استعدادهای دانش آموزان، سختی های فراوانی را در زندگی فردی و اجتماعی خود تحمل می کند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به شیوع کرونا و تداوم آموزش به دانش آموزان، گفت: معلمان در ایام سخت کرونا، بسیاری از سختی ها و مشقت ها را به جان خریدند تا لحظه ای فرایند آموزش و پرورش مختل نشود و تا پای جان نیز برای انجام رسالت و ادای تکلیف تلاش کردند.

 

وی از معلمان به عنوان پروش یافتگان مکتب نبوی و علوی یاد کرد و افزود: تربیت انسان همانند احداث یک ساختمان نیازمند مهندسینی متعهد، ماهر و هنرمند است و چنانچه نقصی بربنا و شخصیت بنای تربیت وارد شود مسئولیت متوجه مهندس آن است؛ به همین جهت گفته می شود یک نصحیت و کلام درست معلم سرنوشت دانش آموز و جامعه را عوض نموده و تغییر می دهد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه شهید مطهری به عنوان شاگرد مکتب علوی بود، ادامه داد: بر اساس معانی استنباط شده از قرآن کریم، حضرت علی(ع) یک بشر عادی نیست و مافوق آن است و شخصیت آن حضرت به معنای واقعی کلمه اسوه انسانیت است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه بشر گستاخ به اسوه های انسانی ظلم می کند، خاطرنشان کرد: علامه مطهری نیز انسانی است که تمام سعی و تلاشش تربیت انسان و رهایی نسل بشر از چنگ دیو جهل و هدایت ایشان به قله های علم و معرفت دینی و خدایی بود.

 

 

کد خبر 1052709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha