رشد ۲۲ درصدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی از رشد ۲۲ درصدی کانون های مساجد استان نسبت به سال ۱۳۹۲ خبرداد و گفت: هم اکنون ۳۵۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان استان اصفهان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با اشاره به اینکه مساجد مرکز اشاعه ارزش‌ها و باورهای دینی و همچنین رشد و تعالی فرهنگ دینی هستند، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 1371 به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای احیای کارکرد مساجد، تقویت فرهنگ و هنر دینی و ایجاد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد برای جذب و تربیت نیروهای جوان و متعهد و مقابله با هجمه فرهنگی تأسیس شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون 2000 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: این آمار نسبت به سال 1392 که 1570  کانون در سطح مساجد استان فعالیت داشتند، با رشد 22 درصدی همراه بوده است.

 

وی با بیان اینکه جذب جوانان به مسجد و احیای کارکردهای این مکان مقدس در مقابله با تهاجم فرهنگی فلسفه تشکیل کانون‌های مساجد است، عنوان کرد: کانون‌های مساجد در جذب مخاطب نقش موثری دارند و باید با روش های مختلف، هنرهای گوناگون و استفاده از روش‌های جدید با حفظ ارزش‌ها، جوانان را جذب مساجد کرد و آموزش داد تا خلاقیت‌های خود را پرورش دهند.

 

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه هم اکنون 350 هزار نفر از نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان هستند، اعلام کرد: این تعداد با حضور در بخش کاربری خود در سامانه بچه های مسجد عضویت شان در یکی از کانون های فرهنگی هنری را انتخاب و تایید کرده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کانون‌های مساجد لازم است پاسخگوی شبهات جوانان باشند، تاکید کرد: باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری مساجد به نمایش گذارده شود تا موجب توسعه همه‌جانبه مساجد به عنوان پایگاه و کانون‌های فرهنگی در کشور شود.

 

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی و افرایش دانش و آگاهی‌های عمومی را از رسالت‌های کانون های مساجد برشمرد و بیان کرد: در این راستا 1300 باب کتابخانه در مساجد استان تاسیس شده است که به دو شیوه باز (در شبستان مسجد) و بسته( مخزن‌دار) فعالیت می‌کنند.

 

حجت الاسلام معتمدی به برنامه‌های قرآنی کانون‌های مساجد اشاره کرد و از اجرای طرح تلاوت نور در این کانون‌ها خبر داد و گفت: این طرح در بالغ بر 3000 مسجد استان اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سال گذشته در قالب 3 شبستان و 12 رواق برگزار شد.

کد خبر 1052808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha