لزوم ایفای نقش بیشتر روانشناسان و مشاوران در بحران کرونا

ناصری گفت: افسردگی، نزاع و اختلاف های خانوادگی از پیامدهای کرونا به شمار می رود که باید مدیریت شوند و لازم است روانشناسان و مشاوران در این شرایط ایفای نقش مضاعفی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی ناصری»، امروز (یکشنبه 12 اردیبهشت) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) گفت: تداوم بحران کرونا موجب شده تا مردم دچار خانه نشینی و مشکلات معیشتی شوند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: کرونا موجب بروز آسیب‌های جسمانی ، روانی و مرگ و میرهای ناگهانی شده و شیوع آن در موج چهرم سهمگین تر و شدیدتر شده است.

وی اضافه کرد: علت اصلی افزایش شیوع در موج چهارم تماس های اجتماعی، دورهمی ها، سفرها و شرکت در مراسم های مختلف در ایام تعطیلات است و عدم حضور در مکان های شلوغ، شست و شوی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بهترین شیوه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

ناصری با اشاره به پیامدهای روحی شیوع کرونا بیان کرد: کرونا علاوه بر ایجاد بیماری جسمی، موجب ایجاد استرس، اضطراب و سوگ حل نشده در خانواده ها و جامعه شده است که می تواند موجب از دست رفتن آرامش خاطر خانواده ها و افراد جامعه شود.

وی ادامه داد: افسردگی، نزاع  و اختلاف های خانوادگی که اغلب به دلیل خانه نشین شدن اعضای خانواده است از پیامدهای کرونا به شمار می رود که باید مدیریت شوند و لازم است روانشناسان و مشاوران در این شرایط ایفای نقش مضاعفی داشته باشند.

ناصری با تاکید بر تسریع واکسیناسیون گفت: امیدواریم مسئولان چه سریع تر برای واکسینه کردن شهروندان اقدام کنند و دولت نیز با تامین حداقل معیشت مردم، آنها را در همراهی با مسئولان بهداشت و درمان یاری کند.

کد خبر 1052871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha