طرح ۳۱۳ در ۵۹ روستای خوزستان اجرا می‌شود

شیبه از اجرای طرح ۳۱۳ در ۵۹ روستای خوزستان با همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه استان جهت ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان خبر داد.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در دیداری که با حجت‌الاسلام بهرام‌پور مدیر حوزه علمیه خوزستان صورت گرفت بنا شد طرح 313 در 59 روستای خوزستان با همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه استان برگزار شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در خصوص این طرح افزود: بنا به بند 7 از ماده 5 اساسنامه کمیته امداد و بند 18 سیاست‌های فرهنگی این نهاد مبنی بر بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون و حوزه‌های علمیه در ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای باورهای دینی ولی نعمتان انقلاب، تفاهمنامه همکاری مشترک بین مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور و کمیته امداد در قالب طرح 313 منطقه هدف در سطح ملی منعقد شد.

 

وی اضافه کرد: این طرح  با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیون با خانواده‌های مورد حمایت امداد از طریق فعالیت‌های فرهنگی در قالب اجرای روضه‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره، درصدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد است.

 

شیبه تصریح کرد: این طرح به لطف خداوند و دعای محرومین از (شنبه 11 اردیبهشت) به مدت 15 ماه برای تعداد 885 خانوار در 59 منطقه هدف در 40 اداره اجرایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان در قالب 6 گام  اجرا می‌شود.

 

وی ابراز کرد: در گام اول 885 خانوار مددجوی معیشت بگیر عادی یا چند خدمتی و تبصره 14 که دارای نوجوان و جوان در خانواده هستند شناسایی و به روحانیون مجری طرح مستقر در مناطق هدف معرفی و در گام دوم عوامل استانی و مبلغین و خانواده‌ها جهت آشنایی با طرح توجیه شدند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان برگزاری دوره آموزشی ویدیو کنفرانس ویژه عوامل اجرایی طرح و برگزاری روضه خانگی (طرح فلاح) و سرکشی از خانواده‌ها ( طرح تبلیغ چهره به چهره) را از دیگر اقدامات طرح عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه در این طرح در یک دوره پنج ماهه روحانی مجری طرح باید برای پنج خانوار طرح 313 را اجرا کند ادامه داد: همچنین باید یک مجلس خانگی (طرح فلاح) به مدت 30 دقیقه با هدف تقویت باورهای دینی و افزایش منزلت اجتماعی خانواده در طول ماه برگزار شود.

 

شیبه با اشاره به اینکه باید سه بار در طول ماه سرکشی از خانواده و اجرای طرح تبلیغی «چهره به چهره» با هدف شناسایی و رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و نیازهای معیشتی خانواده انجام شود اذعان کرد: بعد از گذشت پنج ماه از اجرای طرح برای هر خانواده و اتمام مرحله اول طرح 313 تعداد پنج خانوار جدید انتخاب و طرح ادامه خواهد یافت.

 

وی خاطر نشان کرد: گام بعدی اقدامات مدیریتی روحانیون مجری طرح جهت پیگیری مسائل اولویت‌دار خانواده‌های مشمول طرح 313 است که در این راستا نیازهای فرهنگی و اجتماعی و نیازهای معیشتی خانواده شناسایی واولویت‌بندی می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان همچنین از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در روستا با مدیریت روحانی و تعدادی از خواهران و برادران توانمند وعلاقه‌مند روستا با هدف شناسایی و هم‌افزایی منابع و امکانات جهت برطرف کردن مشکلات و نیازهای اولویت‌دارخانواده های مشمول طرح 313 خبر داد.

 

وی یاد آور شد: گام پایانی نظارت طرح با ناظرین معاونت تبلیغ مدیریت حوزه علمیه است که به ازای هر 11 روستا یک نفر به عنوان ناظر اجرای طرح به کمیته امداد امام معرفی می‌شود.

 

کد خبر 1052894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha