ایستگاه سیار صلواتی افطاری ساده برپا شد

به مناسبت ماه مبارک رمضان کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۲ ایستگاه صلواتی برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به مناسبت ماه مبارک رمضان کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۲ ایستگاه صلواتی برپا کردند.


 در پی فراخوان دفتر منطقه ۱۲ از خادمیاران مبنی بر فراهم کردن بسته های افطاری خانگی توسط خود خادمیاران به سلیقه خود و ارسال به دفتر جهت توزیع بین روزه داران، خادمیاران حضوری چشمگیر در این امر خداپسندانه داشتند.


این فراخوان همچون تجربه سال قبل ، با استقبال خادمیاران روبرو شد و آنان به تعداد دلخواه و طبق سلیقه و امکانات مالی خود، بسته ‌های افطاری ساده را در منزل فراهم کرده و دو ساعت قبل از افطار به دفتر منطقه ارسال کردند. عصر روز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، تعداد 1000 بسته افطاری ساده در اختیار دفتر منطقه قرار گرفت و توسط خادمیاران عمومی در محله ‌های مختلف منطقه بین خانواده‌‌های کم برخوردار توزیع شد.
این بسته‌های افطاری ساده بسیار متنوع و متشکل از نان و پنیر، تخم مرغ پخته شده،کتلت، فلافل، خرما، بامیه، گوجه‌فرنگی، خیار، شله زرد و گردو بود.
همچنین به موازات این اقدام ۳۶۰ بسته تبرکی رضوی افطاری ساده در این روز مبارک و به نام امام رئوف علی‌بن موسی‌الرضا علیه السلام به یکی از بیمارستان‌های منطقه ۱۲ تهران که بیماران کرونا بستری هستند پس از هماهنگی اهدا شد تا افطاری‌های رضوی بین کادر درمان و جهادگران سلامت و همراهان بیماران کرونایی توزیع شود و آن‌ها کام خود را با اطعام رضوی و کرامت حسنی به نیت شفا باز کنند.
این بسته‌ها نیز حاوی شیر یک نفره، پنیر، خرما، بامیه و نان بود که توسط تعدادی از خادمیاران خواهر و برادر منطقه بسته‌بندی شد.
همچنین هزینه آماده‌‌سازی و تامین اقلام بسته رضوی به همت جمعی از خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی منطقه ۱۲ تهران و خیرین نیکوکار تقبل شد.
رسیدگی و توزیع اقلام بین نیازمندان منطقه خصوصا در ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات اجتماعی ناشی از آن، شتاب مضاعف گرفته و در این راستا تعداد ۱۳۰ سبد کالای رضوی شامل برنج، روغن، ماکارونی، عدس، لوبیا چیتی، قند، شکر و خرما تهیه و بین خانواده های تحت پوشش منطقه توزیع شد تا ماه مبارک را با ارزاق رضوی و کرم حسنی ادامه دهند.
همچنین تعداد پنج رأس گوسفند قربانی به تاسی از سفره‌دار مدینه، سفره نیازمندان را رونق بخشید و این قربانی پس از تقسیم‌بندی و الصاق برچسب امام رئوف علیه‌السلام بین محرومین منطقه همراه سبد کالای رضوی توزیع شد.
در ضمن تعداد ۲۵۰ پرس قرمه‌سبزی به همت مسئول محله امام‌زاده یحیی علیه‌السلام تهیه و به همراه افطاری بین خانواده نیازمند محله توزیع شد. 
گفتنی است هزینه خدمات روز میلاد امام حسن(ع) 20 میلیون تومان بود که 7میلیون تومان آن توسط خیرین تامین شد‌.

کد خبر 1052897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha