مردم در انتخابات ۱۴۰۰  اندیشه‌های شهید رجایی و سلیمانی را تعقیب کنند

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات ۱۴۰۰ باید اندیشه‌های شهید رجایی و سلیمانی را تعقیب کنند، گفت: باید ملاک انتخاب اصلح و شایسته برای مردم تبیین شود تا راهکارها و جریانات را بشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۲ اردیبهشت) در نشست ویدئو کنفرانسی با ائمه جمعه و دست اندرکاران صالحین بسیج استان اظهار کرد: در تاریخ گذشته و شرایط معاصر انواع و اقسام ظلم و ستم و حق کشی و باطل گرایی را می بینیم که تابع علت هایی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حکومت باید در اختیار خدا باشد، افزود: حاکم نیز باید از ناحیه خداوند باشد اما همه ظلم های که در تاریخ شده به خاطر تخلف از این قاعده است یعنی حاکم از هر طریقی و بدون هیچ شرطی بر جامعه بشری تحمیل می شود.

 

وی با بیان اینکه در زندگی روزمره به این مسئله توجه داریم که مثلا باید طبیب از دانش لازم برای مداوای بیمار بهره مند باشد، تصریح کرد: اما در بحث امور معنوی و حاکم جامعه به این مسئله توجه نمی شود که باید این فرد برگزیده باشد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: جامعه بشری با وجود اینکه ادعای عقل، علم و دین می کند اما شرطی قائل نیستند که حاکم آنان از طریق زور، تهدید، کودتا، تحمیل و تطمیع باشد، هر چه باشد به راحتی می پذیرند و به همین دلیل برای همه این انگیزه وجود دارد تا اگر شرایطی فراهم شود دست درازی کنند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آنچه بر سر بشریت می آید به دست خودش است چرا که پذیرفته که بر او حکم شود، افزود: اکنون در سطح جهان، منطقه و کشور خودمان تمام مسئله همین است، اگر واقعا از کسی که انسان‌شناس و معادشناس و خداشناس تبعیت کنیم دیگر مشکلی نداریم.

 

وی در ادامه همه مشکلات را دست ساخته خود انسان دانست و گفت: باید ملاک انتخاب اصلح و شایسته کسی که می خواهد اسلام و قانون اساسی را در کشور اجرا کند، برای مردم تبیین شود تا راهکارها و جریانات را بیش از پیش بشناسند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه انتخاب دست خود مردم است، بیان کرد: اما وقتی نسبت به مسئله انتخاب اصلح بی توجهی می شود و از این فرصت طلایی که هر چهار سال انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار داده است، استفاده درستی نشود، اگر اشتباهی شد باید تا چهار سال جور این انتخاب را کشید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال تجربه های تلخ و شیرین و شناخت جریان های مختلف، باید مردم فردی را انتخاب کنند که با کارشناسی انسانی و الهی به دنبال حل مشکلات است نه کسی که به دنبال هوای نفسانی، کار حزبی و باندی، برطرف سازی عقده های شخصی و حتی گاهی افرادی نفوذی باشد، گفت: امیدواریم مردم ایران اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ از نظر ملاک ها و جریان ها، اندیشه های شهید رجایی و سلیمانی را تعقیب کنند و دیگر کافی است که با انتخاب نادرست خود اسلام و انقلاب را زیر سوال بردیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اندیشه ایمانی والای شهید رجایی و سلیمانی، تصریح کرد: اگر انتخاب درستی داشته باشیم زمینه ظهور امام زمان(عج) می شود.

 

وی در پایان تأکید بر اینکه انتخاب نسنجیده ما ضربه به اسلام و انقلاب اسلامی می زند، خاطر نشان کرد: امیدواریم انتخابات ۱۴۰۰ با حُسن انتخاب مردم مایه سرافرازی بزرگی برای اسلام  و انقلاب و سرشکستگی عظیمی برای کفار و  استکبار جهانی غرب شود.

کد خبر 1052952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha