رونمایی از چهار کتاب در بافت تاریخی به مناسبت روز شیراز

امید بخش گفت: رونمایی از این چهار کتاب در عمارت «ایران مهر» در بافت تاریخی شیراز که در واقع منزل نوادگان «فرصت الدوله شیرازی» است به مناسبت روز شیراز انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی امید بخش»، امروز (یکشنبه 12 اردیبهشت) از برگزاری مراسم رونمایی چهار کتاب در منزل نوادگان «فرصت الدوله شیرازی» خبر داد و در نشست مجازی با خبرنگاران گفت:  این مراسم ساعت 17 روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۵ عصر در این منزل واقع در عمارت «ایران مهر» برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: بدین ترتیب از کتاب «پرنده و دیوار» و «اکبر دایی محمد (داش آکل)» اثر مصطفی ندیم و «گذر گاه تنگ تنهایی» و «مستوران قباب غیرت» از محمد رضا خالصی، رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کتاب «اکبر دایی محمد (داش آکل)» با تالیف «مصطفی ندیم»، استاد تاریخ دانشگاه شیراز به بررسی جدید تاریخی بر اساس روایات مستند تاریخی و اسناد تاریخی پرداخته می شود.

امید بخش اعلام کرد: این اثر داستانی درام بر اساس ذهنیات «صادق هدایت» و اقتباسی از یک نمایشنامه فرانسوی قرن نوزدهم نوشته شده است و با توجه به تاریخ اجتماعی در مقطعی مهم در دوره قاجار و دوره ناصری مهمترین وقایع تاثیر گذار اجتماعی در قالب زندگی «اکبر دایی» که همان «داش آکل» است به رشته تحریر در می آید.

وی ادامه داد: در این اثر جایگاه لوطیان در وقایع اجتماعی شهری از جمله شهر شیراز و بیان جایگاه متفاوت و متضاد لوطیان در شهرها، لوطیان مردم آزار و لوطیان حامیان مردم مورد تحلیل قرار گرفته است.

امید بخش اضافه کرد: «گذر گاه تنگ تنهایی» و «مستوران قباب غیرت» نیز 2 اثر از «محمد رضا خالصی» مورد رونمایی قرار خواهند گرفت.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان فارس تاکید کرد: رونمایی از این چهار کتاب در عمارت «ایران مهر» در بافت تاریخی شیراز که در واقع منزل نوادگان «فرصت الدوله شیرازی» است به مناسبت روز شیراز انجام می شود.

 

خاطر نشان می شود، این مراسم در عمارت «ایران مهر» که پشت بازار وکیل قرار دارد، به صورت محدود و تنها با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و معاون فرهنگی و صاحبان کتاب های یاد شده برگزار خواهد شد.

کد خبر 1052956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha