بیماران نیازمند اهدا خون هستند/ خیرخواهی در ماه رمضان

فتوحی گفت: بیماران به اهدا خون نیازمند هستند و با کاهش مراجعات مردمی سلامت آنان با مشکل روبرو می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، علی فتوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به نیاز این استان به اهدا خون اشاره کرد و اظهارداشت: پیش از کرونا تقاضا برای خون در گروه های مختلف خونی وجود داشت و با شیوع این بیماری شرایط سخت تر و نیازها افزایش پیدا کرد.

 

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان افزود: بیماران به اهدا خون نیازمند هستند و با کاهش مراجعات مردمی سلامت آنان با مشکل روبرو می شود که از عموم مردم برای انجام این اقدام خیرخواهان دعوت می شود.

 

وی ادامه داد: ساعات فعالیت مرکزاهدا خون استان اصفهان از سال 8 صبح تا 10 شب می باشد و بدون وقفه این خدمت صورت می گیرد و در شب های قدر نیز افزایش ساعات وجود دارد.

 

فتوحی اضافه کرد: برای افرادی که قصد اهدا خون داشته باشند محدودیت تردد وجود ندارد و هماهنگی های لازم در این خصوص با پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

 

*کاهش میزان مشارکت مردم برای اهدا خون

 

وی با اشاره به اینکه نیاز به اهدا خون افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با وجود این نیاز اما میزان مشارکت مردم کاهش داشته و روزانه 450 نفر برای این اقدام مراجعه می  کنند که 100 نفر آن ها نیز موفق به این امر نمی شوند.

 

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: با وجود شرایط سخت و خاص امسال به مشارکت و همکاری مردم در این امر خیر بیشتر از گذشته نیاز داریم.

 

وی صبح ها را بهترین موقع برای  اهدا خون اعلام کرد و گفت: اهدا خون موجب باطل شدن روزه افراد نشده و در این امر همت داشته باشند.

 

*خیرخواهی در ماه رمضان

 

فتوحی با بیان اینکه خدمت به مردم زمینه سازی برای شادمانی بیماران در ماه مبارک رمضان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: مردم برای رفع این مشکل همت کرده و در ماه مبارک رمضان نقش خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: مراکز انتقال خون در شهرستان های استان اصفهان در شب های قدر از ساعت 9  تا 12 شب نسبت به خون گیری فعالیت می کنند.

 

فتوحی اضافه کرد: مراکز انتقال خون در شهرستان های نجف آباد، گلپایگان، خوانسار، شهرضا و کاشان فعالیت دارند.

 

 

کد خبر 1052969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha