توصیه های جهاد کشاورزی برای مدیریت بهینه آب زراعی

کارجویان گفت: کشاورن با توجه به احتمال کم آبی در فصل زراعی پیش رو؛ توصیه های کارشناسان کشاورزی را جدی بگیرند.

«ساسان کارجویان» دقایقی پیش در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: با توجه به پیش بینی کم آبی در سال زراعی جاری جهت جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان ضروری است.

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی بندر آستارا بر مدیریت مصرف بهینه آب تاکید کرد و افزود: کشاورزان با‌ آبیاران منطقه در زمان نوبت بندی آبی همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان کشاورزان ارقام زودرس را با رعایت تقویم زراعی کشت کنند، تصریح کرد: لایروبی انهار و زهکش ها، پاکسازی آنها از علف های هرز و همکاری لازم توسط بهره برداران در انجام آن از مواردی می باشد که کشاورزان برای مقابله با کم آبی احتمالی در دستور کار قرار دهند.

 

کارجویان بر کشت مکانیزه در راستای کاهش هزینه های تولید تاکید کرد و گفت: تقویت و بهینه سازی مرزهای شالیزار و پوشاندن نایلون در جهت جلوگیری از هدر رفتن آب نیز در اولویت باشد.

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی بندر آستارا با تاکید بر بیمه کردن اراضی شالیزاری با توجه به گزارشات آمار هواشناسی به علت خشکسالی احتمالی، تصریح کرد: استفاده از کود سرک (پتاسه) در زمان وجین اول و دوم در جهت افزایش مقاومت گیاه، تنش های خشکی و افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول در اولویت کشاوران باشد.

 

کارجویان خاطرنشان کرد: کشاورزان جهت اطلاعات فنی بیشتر به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آستارا یا مراکز جهاد کشاورزی تابعه مراجعه کنند.

کد خبر 1052977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha