۷۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد آبادان توزیع شد

به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و ایام شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) ۷۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان آبادان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» امروز (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت) در آئین توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد آبادان که در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امیرالمومنین علی (ع) اظهار کرد: این بسته ها شامل برنج، ماکارانی، رب گوجه فرنگی و روغن هستند که از سوی کمیته امداد  آبادان از محل دریافت کمک های مردمی این شهرستان در طرح پویش ایران همدل تهیه شده و امروز میان نیازمندان تحت پوشش این نهاد حمایتی توزیع می شوند.

 

امام جمعه آبادان کمک به نیازمندان را ‌اجابت امر خداوند متعال از رزق و روزی که نصیب بندگانش کرده است خواند و افزود: اجابت این امر که بندگان بخشی از رزق و روزی خود را به نیازمندان انفاق کنند عبادتی است که اولا به فرمان پروردگار جهانیان برای دستگیری از نیازمندان لبیک گفته اند و دوما کمک به نیازمندان عمل کردن به سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

 

وی با بیان اینکه حضرت امیر المومنین (ع)، فرزندان ایشان و حضرت فاطمه زهرا (س) تمام همت شان این بود که اول به فکر همسایه و بعد نگاهی به خود داشته باشند تصریح کرد: ویژگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دستگیری از نیازمندان بوده و ثواب این کار قطعاً در ماه مبارک رمضان مضاعف خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور اضافه کرد: این اقدام در ماه رمضان ثواب مضاعف دارد چرا که در ماهی که خواندن یک آیه از قرآن برابر با ختم آن و شب زنده داری یک شب قدر معادل بیش از یک هزار ماه است این انفاق اینگونه خواهد بود.

 

وی انفاق در ماه رمضان را هدف بلندی برای خدمت کردن به نیازمندان برشمرد و یاد آور شد: این عمل الگوی بسیار زیبا نیز برای دیگران است که در این مسیر حرکت کرده و در حقیقت به صاحبان این ایام تاسی کنند.

 

در ادامه این آئین نیز «محمدرضا مطوری» عنوان کرد: این بسته ها در دومین مرحله از طرح پویش ایران همدل در میان خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آبادان همزمان با شب های پر فضیلت و روحانی قدر توزیع می شود.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبادان خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۲ هزار بسته معیشتی و وجه نقدی توزیع شده و تا آخر ماه رمضان این مقدار به ۶ هزار بسته خواهد رسید.

 

کد خبر 1052986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha