گناهکاران نیز مستحق بخشش و کرامت می شوند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: خداوند راه درست و غلط را مشخص کرده، و تفاوتی در عاقبت محسنین و گناهکاران وجود دارد‌.البته که جریان شفاعت و لطف خدا وجود دارد، شاید بخشش کامل در کار نباشد ولی تخفیفاتی وجود دارد که به استحقاق بنده بستگی دارد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۲اردیبهشت) در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تاکید بر گرامیداشت ایام قدر و شهادت مولای متقیان امیرالمومنان علی(ع)، بیان کرد: حضرت فرمودند؛ خدایا اگر بنا است که فقط افراد مصلح را عفو کنید پس گناهکاران به چه کسی باید پناه ببرند!

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: در فرهنگ دینی و قرآنی ما انسان‌ها به مصلح و گناهکاران تقسیم می‌شوند، دسته اول نیکو رفتار بوده و گروه دوم کردارشان بد است، مهم این است که هر دو گروه خدا را چطور ببینند، خداوند هر دو قشر را مشمول عفو خود قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: اگر قرار باشد تنها محسنین بخشیده شوند گناهکاران کسی را ندارند که به آن پناه ببرند، البته برخی قبل از ورود به عالم قبر پشیمان شده و به توبه روی می‌آورند که با توبه محسن و بخشوده شده است و تنها باید گذشته‌ها را جبران کند.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به عاقبت افرادی که از ابتدا تا انتها راه نادرست را در پیش گرفتند، اذعان کرد: خداوند راه درست و غلط، پاداش و جزا را مشخص کرده است، پس باید تفاوتی در  عاقبت محسنین و گناهکاران وجود داشته باشد‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: البته که خداوند کریم است ولی هر کاری حساب و کتابی دارد، بهشت و جهنم برای انسان‌ها آماده شده است اما همه می‌دانیم که رحمت خدا وسیع است، جریان شفاعت و لطف خدا وجود دارد، شاید بخشش کامل در کار نباشد ولی تخفیفاتی وجود دارد که به استحقاق بنده بستگی دارد‌.

 

وی یادآور شد: ممکن است یک فرد گناهکار در گوشه و کنار زندگی‌اش کار خیری کرده باشد که بر همه پوشیده باشد همان بتواند بساط رحمت و شفاعتش را فراهم کند، مشخص نیست در روز قیامت چه خبر هست و قضاوت در این زمینه مشکل است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: گناهکاری که هزاران کار غلط دارد نمی‌تواند بگوید قطعا خداوند او را می‌بخشد بلکه ممکن است بخشش شامل حالش شود، توجه به واجبات و دوری از محرمات باید سرلوحه امور قرار بگیرد تا خاطرمان جمع باشد که لطف خداوند شامل حالمان می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: سفر دنیا سفری بسیار خطرناک‌ است، کسانی که اعمال خیر دارند و معصوم هستند دائم تضرع می‌کنند چه برسد به اینکه گناه هم بکنیم، افرادی همچون سردار سلیمانی بیش از ۲۰ سال در جبهه‌های خاکی به دور از اهل خانه جنگید، آیا حال او با یک فرد گناهکار برابر است؟ خیر اینطور نیست، گناهکاران هم نباید گرچه از خدا ناامید شوند رحمت خدا منحصر به شخص خاصی نیست اما نمی‌توانند اطمینان داشته باشند در قیامت و روز جرا بخشوده می‌شوند‌.

کد خبر 1053037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha