کاهش ۶۷ درصدی آورد سه رودخانه‌ خوزستان در فروردین ماه

عبیات گفت: مجموع آورد سه رودخانه کارون، دز و کرخه در خوزستان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و وضعیت نرمال در حدود ۶۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فاضل عبیات» شامگاه (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت) در نشست سومین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع تنش آبی در حوزه کشاورزی در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت بارش‌ها در سال آبی جاری امسال با پدیده خشکسالی روبه‌رو هستیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در ارتباط با کشت تابستانه تصمیات مهمی گرفته شده افزود: وضعیت بارش در سال آبی جاری وضعیت مناسبی نبوده به طوری‌که بارش‌ها ۳۵ درصد نسبت به سال‌های نرمال کاهش داشته است.

 

وی تصریح کرد: همچنبن میزان بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تاکنون با کاهش حدود ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

 

عبیات بیان کرد: مجموع آورد سه رودخانه کارون، دز و کرخه در این استان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و وضعیت نرمال در حدود ۶۷ درصد کاهش داشته است.

 

 وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی برای اینکه کشاورزان در فصل تابستان بتوانند زراعت‌های مجازی که اعلام خواهد شد را داشته باشند تلاش بسیاری شده و تاکید استاندار بر این است که حداکثر استفاده از آب‌های اندک موجود در پشت سدها صورت گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان یاد آور شد: برنامه‌ریزی هایی در دست انجام است تا بتوانیم در ماه‌های پیش رو در حوزه‌های مصرف آب مانند آب شرب، آب کشاورزی، حق آبه محیط زیست و … کمترین مشکل را داشته باشیم.

 

کد خبر 1053043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha