استان زنجان ۴۹ شهید فرهنگی، تقدیم انقلاب کرده است

کاظمی با اشاره به نقش قشر فرهنگی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان گفت: استان زنجان ۴۹ شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای فرهنگی استان، اظهار کرد: استان زنجان 49 شهید فرهنگی دارد که در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، که از این تعداد شهید فرهنگی 5 نفر نیز جزو شهدای نهضت سوادآموزی محسوب می‌شوند.

 

علی کاظمی با بیان اینکه شهيد مرتضي مطهري يكی از شهدای الگو برای نسل جوان به شمار می‌رود، افزود: فرهنگیان با آشنا کردن دانش‌آموزان با شهدا و تربیت نسلی شهیدپرور به ویژه شهید مطهری، آثار و اندیشه‌های این شهید والامقام، گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه برمی‌دارند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه همه ما مدیون فرهنگیان عزیز هستیم، تصریح کرد: معلمان همواره در سنگر علم و دانش تلاش می‌کنند و شهدای فرهنگی نیز با نثار جان عزیزشان نام خود را جاودانه کردند.

 

وی با بیان اینکه زندگی‌نامه شهدای فرهنگی استان در قالب کتاب به چاپ رسیده است، افزود: کتاب مردان آفتاب در سال 1387 توسط بنیاد استان منتشر شده که روایتگر زندگی‌نامه شهدای فرهنگی استان و در 389 صفحه به چاپ رسیده است.

 

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز کار و کارگر تصریح کرد:‌ قشر کارگر از ابتدای انقلاب و قبل از جنگ در خط مقدم انقلاب و گوش به فرمان امام راحل بودند و استان زنجان 212 شهید از قشر کارگری تقدیم انقلاب کرده است.

 

وی با اشاره به نقش کارگران در تحقق منویات رهبری به ویژه شعال سال«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اضافه کرد: کارگران زحمت‌کش کشور در خط مقدم تحقق شعار سال، پیشرفت کشور و رونق تولید قرار دارند.

 

کد خبر 1053082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha