بحران و تنش آبی در ۶ شهر استان قزوین

حسین خانی گفت: شهرهای قزوین، تاکستان، محمدیه، مهرگان، آبیک و دانسفهان جزو شهرهایی محسوب می شوند که دچار تنش آبی هستند و اقدام گذر از بحران برای این شهرها و روستاها پیش بینی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهدی حسین خانی» شب گذشته (یکشنبه 12 اردیبهشت) در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین با اشاره به مشکل کم آبی در استان بیان کرد: با توجه به کاهش 40 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته، شهرها و روستاهای استان از این امر متأثر هستند به طوری که بخشی از شهرها و روستاها تحت تأثیر این تنش آبی قرار دارند.

 

قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین ادامه داد: شهرهای قزوین، تاکستان، محمدیه، مهرگان، آبیک و دانسفهان جزو شهرهای محسوب می شوند که دچار این تنش آبی هستند و اقدام گذر از بحران برای این شهرها و روستاهایی که تحت تاثیر این مشکل هستند پیش بینی کرده ایم.

 

وی عنوان کرد: 510 روستای استان زیرپوشش شرکت آبفا قرار دارد که 345 روستاها از طریق چاه تأمین آب می شوند؛ در استان قزوین 245 چشمه آب روستایی، 34 حلقه قنات و 210 چاه شهری داریم.

 

حسین خانی تأکید کرد: با شروع فصل گرما به طور معمول مصرف آب افزایش می یابد و از طرفی کاهش بارندگی ها را هم شاهد هستیم و در دمای بالای 35 درجه به ازای هر درجه افزایش دما چهار تا پنج درصد افزایش مصرف آب را داریم.

 

وی یادآور شد: از مردم در شهرها و روستاها می خواهیم مدیریت مصرف را داشتیم و از همشهریان می خواهیم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 

کد خبر 1053095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha