تدریس از بالای کوه

هر روز برای اینکه اینترنت آنتن دهد و بتوانم به دانش آموزان درس بدهم، بالای کوه می رفتیم. هوا سرد بود، برف می آمد، احتمال اینکه مورد حمله گرگ هم قرار بگیریم. نگران خودم نبودم، نگران پدرم بودم. می ترسیدم به دلیل سرما درد پاهایش بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، پدر دست دختر را می گرفت با هم بر سر کوه می رفتند تا تلفن همراه آنتن دهد و دختر بتواند به دانش آموزانش به صورت مجاری درس را بدهد. «هوا سرد بود، برف می آمد، احتمال اینکه مورد حمله گرگ هم قرار بگیریم. نگران خودم نبودم، نگران پدرم بودم. پاهایش درد می کرد، می ترسیدم به دلیل  سرما درد پاهایش بیشتر شود.»

 

این روایتی از «نازدان افشنگ» اهل روستای «باب خالد آباد» شهرشتان «اشنویه» در آذربایجان غربی است. او هنوز معلم رسمی وزارت آموزش و پرورش نشده است اما این موضوع در تدریس او خللی ایجاد نکرد. در تمام لحظات تلخ و شیرینی در کنار دانش آموزان بود و طمع شیرین سواد آموزی را به آن ها چشاند.

 

«نازدان افشنگ» 32 سال دارد، به عنوان جلوه های ویژه معلمی انتخاب شد و توسط وزیر آموزش وپرورش هم تجلیل شده است.

 

او در این باره به خبرنگار شبستان می گوید:اهل روستای «باب خالد آباد» شهرشتان «اشنویه» هستم اما محل تدریسم محله امیرآباد این شهرستان است که 20 کیلومتر با روستای ما فاصله دارد.

 

این معلم ادامه می دهد:هنگامی که مدارس به صورت حضوری برگزار می شد، با سرویس دانش آموزان که در شهر درس می خواندند، مدرسه می رفتم، گاهی هم که شیفت دانش آموزان با من فرق داشت با بردارم به محله امیرآباد می رفتیم.

 

این معلم ادامه می دهد: وقتی آموزش ها مجازی شد، دسترسی به اینترنت نداشتم، مجبور می شدم با پدرم سمت کوه برویم تا اینترنت آنتن بدهد و من بتوانم آموزش ها را به دانش آموزانم  بدهم.

 

نازدان نمی توانست بپذیرد به دلیل محدودیتی اینترنت که دست او هم نبوده و به دلیل موقعیت جغرافیایی محل زندگیش به او تحمیل شده بود از درس دادن پرهیز کند و او سختی را به جان خود و خانواده خرید تا عشق و رسالت معلمی را ادا کند.

 

افشنگ بیان می کند: وزارت آموزش و پرورش برای انتخاب معلم های نمونه یک فراخوان داد.مدیر مدرسه از من خواست شرکت کنم، نمی خواستم شرکت کنم اما او اصرار کرد که شما زحمات و سختی زیادی برای تدریس می کشید، باید دیده شود. تصویری از من گرفته شد و این عکس در فضای مجازی بسیار دیده شد و اتفاق ها خوب هم افتاد.

 

عکسی که در فضای مجازی منتشر می شود، مورد توجه وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات قرار می گیرد.همین مسئله موجب می شود تا در روستای خانم افشنگ امکان دسترسی به اینترنت فراهم شود.

او از دانش آموزانش عزیز دل نام می برد و می گوید: برای پایه سوم ابتدایی تدریس می کنم، 23 دانش آموز پسر دارم که عزیزان دلم هستند. اکنون او در اتاق خود به صورت مجازی بدون هیچ درد سری به دانش آموزان درس می دهد.

 

خانم افشنگ از سال آینده پس از گذراندن دوره های آموزشی دانشگاه فرهنگیان معلم رسمی وزارت آموزش و پرورش می شود.

 

او با ابراز خوشحالی از حمایت های وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات می گوید: هر مشکلی داشتم خدا روشکر حل شد.دوست داشتم رسمی شوم و به دلیل اینکه امتیازات بالایی داشتم این اتفاق افتاد و همچنین وزیر به بنده لطف کردند،  اینترنت نسل چهارم هدیه دادند.

 

بیش از یکسال است که شیوع ویروس کرونا شیوه تدریس را تغییر داد و آموزش های مجازی را به نظام تعلیم و تربیت تحمیل کرد. با مجازی شدن آموزش ها، کار معلم ها، دانش آموزان و خانواده ها دوچندان شد تا سطح یادگیری دانش آموزان بالا رود اما جلوه های مهربانی همچون خانم افشنگ کم نیستند و آن ها با عشق به فرزندان این مرز و بوم آموزش می دهند تا همچنان آموزش جریان داشته باشد.

 

کد خبر 1053128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha