افزایش آگاهی و بصیرت عمومی در گرو توجه به آموزش و پرورش است

فتح اللهی با بیان اینکه افزایش آگاهی و بصیرت جامعه در گرو توجه به آموزش و پرورش است گفت: از ظرفیت معلمین در راستای ارتقا بصیرت عمومی بهره گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ) در مراسم از تجلیل از معلمان آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت اظهار کرد: نام گذاری هفته و روز در تقویم یاد آور نعمت هایی است که خداوند عطا کرده که گاهی به دلیل مشغله های کاری به فراموشی سپرده می شوند.



فرماندار رشت با بیان اینکه هفته معلم یکی از روزهای مهم شمرده می شود گفت: این هفته یادآور رشادت های انسان های شریف و فرهیخته است که تحت هیچ عنوانی سنگر آموزش را ترک نمی کنند و فلسفه آموزش و تربیت را به فراموشی نمی سپارند.


فتح اللهی اذعان کرد: در سخت ترین شرایط معلمین با فداکاری و از خود گذشتگی در آموزش فعال بودند و از هیچ کوششی در راستای علم و دانش دریغ نکردند. به راستی که معلمی شمع محول بشریت است.

 

وی به جایگاه ارزشمند و رفیع معلمی در جامعه پرداخت و تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، تحریم ها و تهدیدات، هیچ گاه از شأنیت قشر توانمند معلم در جامعه کاسته نشده است و مردم قدردان این قشر هستند.

 

فرماندار رشت اضافه کرد: در بسیاری از روستاها و مناطق محروم، حضور معلم به نوعی پناهگاه مردم محسوب شده و حلال مشکلات منطقه است.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه میل به دانش و دانستن را معبود الهی فقط در فلسفه وجودی انسان نهادینه کرده است با تاکید بر اینکه انسان هرقدر بر علم و دانش خود بیفزاید عزت و کرامتش بیشتر است افزود: مرکز فراگیری دانش، مدارس و آموزش و پرورش است.


فتح اللهی با اشاره به اینکه هر جا جهالت بود وابستگی نیز وجود داشت گفت: دشمنان اسلام و انقلاب به دشمنی خود ادامه داده و افراد شایسته، نخبه و دانشمند را شناسایی کرده و مورد اهداف شومشان قرار می دهند. ‌

 

فرماندار رشت با اشاره به اینکه آگاه سازی جامعه روند پیشرفت و موفقیت را مهیا می کند افزود: هر کجا اطلاع رسانی و بصیرت عمومی افزایش یافت، نتیجه مطلوبی دیدیم.‌


نماینده عالی دولت با اشاره به اعتماد مردم به قشر فرهنگیان گفت: معلمین می توانند در مقابله با ترفندهای دشمنان با افزایش بصیرت عمومی بکوشند.‌


فتح اللهی به انتخابات پیش رو اشاره و تاکیدکرد: کلام شیوای معلمین تاثیرات ارزشمندی در جامعه داشته و انگیزه عمومی را در هر موضوعی افزایش می دهد، ضمن اینکه با زبان گویا و توانمندشان می توانند زمینه حضور و مشارکت حداکثری را در انتخابات مهیا کنند.

کد خبر 1053190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha